Jump to content

Spenne ned snellert? Merkel 96k


Muntjac

Recommended Posts

På krieghoff plus så holder du tommel bak avtrekker og pekefinger foran avtrekker og skyver/trekker avtrekker mot kolbekappa. Det virker hver gang, men passer på hvor løpet peker...

 

Mulig merkel har en annen løsning.

Link to comment
Share on other sites

Snellerten spenner du med på presse fremre avtrekker fram, mener du spenner den ned igjen med å bruke oppspenneren som du først spenner opp med for å avfyre rifleløpet.

Husker ikke helt et par år siden jeg solgte min nå.

Tror ikke du kan spenne opp avtrekkeren uten å ha skyvd fram oppspenneren...men husker ikke helt.

 

Forøvrig et genialt sikringsopplegg på Merkel 96k, skjønner ikke hvorfor de ikke bruker samme på kombiene B3 og B4, man kan på 96k avfyre hagleløpene som på en vanlig hagle med sikring, og spenne opp når man bruker rifleløpet.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å ta på sikring å trekke av ja. Det beste er kanskje å skyve den forsiktig tilbake, men jeg hadde et problem med min. Hvis jeg trakk av med snellerten med sikring på, gikk den ene hagle pipa av når jeg avsikra. Sikkert en uvanlig feil, men det kan jo være greit å teste dette uten skudd i :) Jeg hadde skudd i første gang det skjedde. En veldig ubehagelig opplevelse for å si det mildt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...