Jump to content

Hvilke .223-hylser bør jeg ta vare på?


12gauge

Recommended Posts

I det samme sekund jeg tømmer en neve med Norma-hylser i hylse-bøtta på skytebanen, føler jeg stygge blikk fra alle kanter.

Jeg har på en måte lært å skille ut hjemmeladerne fra den store mengden skyttere som har møtt opp på banen ;)

 

Jeg har dermed lært på den harde måten - IKKE KAST NORMA-HYLSER I SØPLA.

 

Jeg har sluttet å kaste, og matet et par hjemmeladere med tomme Norma-hylser... Endelig føler jeg at jeg er i ferd med å få igjen et "godt" rykte på skytebanene ;)

 

Men nå begynner jeg å bli litt nysgjerrig på hjemmelading selv, og kommer nok til å stå på den andre siden av gjerdet om et år eller to :D

 

Skyter fabrikkladede fiocchi, Norma, Sellier&Bellot, American Eagle, Winchester, Fusion og Geco.

 

Hvilke fabrikkladede hylser er verdt å ta vare på til fremtidig lading?

Link to comment
Share on other sites

Av de du har nevn, ALLE :) Du kan også selge engangs skutte hylser her på kammeret, alltid noen som trenger. Å kaste norma hylser er jo galskap, de koster opp mot 10 kr stk. Ta vare på alt som ikkje er berdan hylser, det er militær ammo, det vil si vist du ser inn i hylsen så er det 2 hull i hettern.

Link to comment
Share on other sites

Norma og Lapua er jevnt over regnet som topp hylser, Winchester og Federal er vel helt OK og vel så det, mens S&B kan variere litt fra kaliber til kaliber. Har du venner som laer selv så tar du vare på alt og ser hva de vil ha, det er mye bedre å få hylser man VET er 1GS enn å plukke hylser på banen som man tror er det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...