Jump to content

Kjøpe brukt Kahles ?


aasebø

Recommended Posts

skal ha meg ett kikkertsikte med utvendig tårn,har fått tilbud om å kjøpe ett Kahles 3-12x56 til rundt 5000kr, siktet har vert på reperasjon å byttet rør.vet ikke mere om siktet akkurat nå,er det noe jeg burde se etter?, vet heller ikke hvor gammelt siktet er orginalt.. om det er ett godt kjøp vet jeg ikke,noen som har tips,eventuelt til andre gode kikkerter med utvendig tårn?mellom 4 og 7 tusen`? skal brukes til alt fra gås til hjort

Link to comment
Share on other sites

Har ingen formening om det er et godt kjøp. Men jeg kan dele min egen erfaring med en brukt Kahles. Bytta til meg en brukt Kales heila C 2,5-10x50 m/lys for et par år siden. Kikkerten var godt brukt og ikke strøken, noe jeg var fullt inneforstått med. Satt en dag på skytebanen og så tilfeldigvis at det var noe støv innvendig i siktet. Selger var en ryddig kar og jeg hadde lyst til å beholde siktet om mulig. Jeg sendte siktet inn til Schou for vurdering. Ringte de opp etter et par dager. De opplyste at siktet måtte sendes til fabrikk og at dette desverre ville ta noe tid. Men jeg kunne selvsagt få et lånesikte, desverre uten lys men ellers likt. Takka nei til dette da det var ment å stå på ei reserverifle. Siktet kom tilbake etter et par måneder som forespeilet. På fabrikken var siktet blitt åpnet, renset og nitrogenfyllt på nytt. I tillegg hadde de funnet en feil på justeringen så dette var også fiksa. Dette kosta ingenting, sjøl om siktet bar tydlige preg av hard bruk. Topp service fra Kahles og Schou.

Link to comment
Share on other sites

Ville styrt langt unna det kjøpet der ! Gi meg heller adr til selgeren av kikkerten :wink:

 

Kahles har ikke "billig" serier som mange andre har, tror du kan forvente deg en bra kikkert hvis linsene ser bra ut.

Er det den eldre modellen med stål rør? Er det det begynner den selfølgelig å dra på åra uten at det trenger å bety så mye.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...