Jump to content

Savage Axis .223


geirkpe

Recommended Posts

har denne i rustfritt og det er ei heilt grei rifle.

 

Stokken kunne vore litt stivere. Det skal ikkje mykje til før den tar borti pipa, då særlig me tofot. Eg har pussa vekk litt plast slik at klaringa frå stokk/pipe blir større og problemet løyst.

Ellers så er det eit relativt tungt avtrekk, men eg personlig har ingen problem med det og har ikkje tenkt å gjer noke med det i første omgang.

 

bolten var treig å låse dei første 100 skudda, men har komt seg med bruk.

 

Den har eit smalt og godt grep rundt pistolgrepet noke eg liker viss eg bruker tjukke hansker, samtidig er den store sikringsfløyen plassert rett bak bolten slik at eg fint når den med tommelen.

 

Presisjonsmessig trives min best med S&B heilmantel (eg har kun testa heilmantla ammo i min)

Kan nevne at Partizan fmj funka svært dårlig for meg.

 

Konklusjonen min er at for meg er den verdt pengene :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er et forferdelig avtrekk på den originalt! Hardt og tregt. Bør byttes ut til Timney eller lignende.

 

Pistolgrepet på stokken var ikke passe til meg, var for avlangt slik at jeg fikk en unaturlig vinkel på hånda, men det varierer jo fra person til person.

Link to comment
Share on other sites

Må si at Savage har aldri klinget i mine ører men akkurat denne du nevner har overrasket meg mere enn en gang nå . Flere yngre har kjøpt slike her og flere har jeg prøvd og for og si det kort så er pressisjonen like god som ei rifle til 3 ganger prisen. Jeg lader til noen av disse gutta ser ut som og mate dem med 40 gr. Bal.tip på max.lading samler de på en femmer på 100 m hvis en har en finstilt kikkert og da trenger en ikke mere til jakt. Avtrekkene kan variere litt men er mulig og få til bra.

Så til unge er dette fullverdig redskap .

Men kjøp ikke Amerikan Eagel ammo til dem for det funker ikke .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...