Jump to content

Hjelp til valg av salongrifle med lever action.


LevAndropov

Recommended Posts

Etter å ha solgt min gamle salongrifle har jeg nå tenkt til å kjøpe meg en ny en, type lever action. Men jeg har ikke mye erfaring med lever action, så er det noen av dere her inne som kan komme med litt tips til valg av rifle? Akkurat nå er det Browning BL 22 jeg sikler mest påmediumimg6573Browning%20BL%20Gr.jpg, men vet at både Marlin, Winchester og Henry har sine modeller. Lurer også på hvordan en lever action rifle er sammenlignet med en bolt rifle?

Link to comment
Share on other sites

Helt klart to fine lever action rifler det der, ja :) Men når det gjelder Marlin så har jeg skjønt det slik at Remington har tatt over produksjonen av Marlin, og at dette visstnok har gått utover kvaliteten på geværene. Slik at Marlin ikke er som det en gang var lengre.

Når det kommer til Henry sin 22. så var jeg faktisk i kontakt med en her forrige uke angående dette våpenet. Men fikk da høre at produksjonslokalet til Henry ble totalt ødelagt under en storm i vinter, så der er produksjonen satt på vent. Men hvis det er slik at jeg tar feil og at Marlin faktisk har samme kvaliteten på sine rifler som de hadde før, og at Henry sin 22. er så bra at det er verdt å vente på så vil jeg gjerne høre det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...