Jump to content

Kule(lager)


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Siden prisen på kuler begynnte å stige tenkte jeg for en stund tilbake at jeg skulle prøve å kjøpe inn et greit lager. Sitter nå med følgende assortemang treningskuler:

 

- 2000 D-spiss (9,3 gram 6,5mm)

- 2500 sierrak mk (140gr 6,5mm)

- 500 Normal DL (130gr, 6,5mm)

- 1200 sierra mk (165gr, 30 cal)

- 1000 sierra mk (150gr, 30 cal)

 

Jeg får god presisjon (sub moa til halv moa) med disse kulene i mine våpen. Ergo presisjonen er god nok uansett hva jeg velger. Til holdene jeg skyter på nå spiller BC liten rolle (300meter).

 

Mitt spørsmål er hva skal jeg skyte opp først? Tenker da i baner av: eventuelle muligheter for lenger hold senere, Jakt (d-spiss som fuglekule?), o.s.v.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
om det er RA D-spiss, er ikke de kula lagervare lengre. så om du tenker bruke den til fugl kan du jo bruke det andre først.....

 

Jepp det er RA D-spiss, Tenkte kanskje den kunne være ok til fugl p.g.a. formen. Hva er BC'en på denne kula?

Link to comment
Share on other sites

om det er RA D-spiss, er ikke de kula lagervare lengre. så om du tenker bruke den til fugl kan du jo bruke det andre først.....

 

Lapua B343 er vel framleis kurant vare, og den er så godt som klin lik D-spiss. Viss det ikkje MÅ stå RA på asken...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...