Jump to content

Magnetospeed v2


jonnyvang

Recommended Posts

Har hatt en Magnetospeed v2 på utlån et par uker for å sjekke om dette var noe jeg kunne tenke meg å kjøpe.

Hadde litt startvansker første kvelden da jeg skulle teste den på salongrifla, men så gikk alt meget bedre.

 

Når en først har funnet ut av hvilket mellomlegg som passer til hver rifle så tar det ikke lang tid å feste det på rifla.

Den virkelig store fordelen med Magnetospeed er at den følger etter pipa, slik at en ikke trenger å ta hensyn til hvor kronografen er plassert når en skal skyte. Jeg skyter mesteparten av mine skudd ute i felt og har et nesten allergisk forhold til Chronyen min da den er noe drit å sette opp samtidig som den er kresen på lysforholda. Resultatet har blitt at jeg sjelden kronograferer, noe som er et problem når en skal skyte langt. Når en ikke har kontroll på utgangshastigheten så er det lett å bruke dette som forklaring på vertikalt avvik på treffpunkt.

 

Har laga en liten filmsnutt der jeg bruker Magnetospeed på 7mm WSM og 22lr

Link to comment
Share on other sites

Handlet inn komponenter til trådløs video fra kina. Kameraet er et standard pensjonert miniDV kamera. Tanken var å bruke det til langholdsskyting på papir, men har ikke fått prøvd det enda. I vinter har jo det vært mye av naturen sin egen selvanviser. (istapper :) )

 

Blinken er av typen Shoot-N-C. Tror jeg fant en pakke slike på våpenloftet i førde. Ellers finnes de i mange varianter,

http://www.brownells.com/shooting-accessories/targets-accessories/targets/shoot-n-c-target-prod4966.aspx

 

Er usikker på om en får festa Magnetospeed på håndvåpen. Jeg tror forøvrig den liker seg best med normale mantlede kuler i riflehastighet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Handlet inn komponenter til trådløs video fra kina. Kameraet er et standard pensjonert miniDV kamera. Tanken var å bruke det til langholdsskyting på papir, men har ikke fått prøvd det enda. I vinter har jo det vært mye av naturen sin egen selvanviser. (istapper :) ).

 

Off topic, men jeg tok en liten rangetest på videoutstyret i går kveld.

 

targetcam.jpg

"standplass"

 

4400m_yagi.jpg

4.4km unna. Still going strong. Her var det slutt på fri sikt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...