Jump to content

Hvilke choker er "best" til leirduer ?


kenneth32

Recommended Posts

Jeg er vel en gjennomsnittelig skytter....jeg har kun brukt 1/1 choke til absolutt alt av skyting og jakt sia jeg var 16 år...

Men etter lang tids sjukdom så har jeg ikke skyti leirduer på 3-4 års tid. Så jeg gidder vel nesten ikke å prøve meg på 1/1 choke engang.

Det jeg har tilgjengelig til den hagla utenom full er 1/4--1/2--3/4.

Link to comment
Share on other sites

Leirduer kan jo være så mangt, mener du vanlig Trappskyting så bruker man gjerne 1/4-1/2 men mange nybegynnere skyter duen så langt ute at det kan være lurere å bruke noe trangere f.eks. 3/4-1/1.

 

Mener du Skeet skyting bruker du de chokene som er mest åpne som f.eks. skeet eller sylinder.

Link to comment
Share on other sites

Min personlige mening er at man ofte kan skyte med mer åpne choker enn mange tror, har skutt trap med cylinder/skeet i løpa også og senket duene med det, man pulveriserer ikke nødvendigvis duene like mye som med trangere choker, men så lenge de går istykker så holder jo det. Men skal jeg skyte en ren traprunde så bruker jeg 1/4.

Link to comment
Share on other sites

Med 1/2 så kan du skyte det meste. Bruker selv bare 2 typer: 2x Skeet til skeet.

2x 1/2 til sporting, trap og lerduesti. Slenger på 3/4 i FITASC.

 

En ting som er veldig viktig er ammunisjon, de oppfører seg ulikt i forskjellige våpen.

Dette bør du teste på papp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...