Jump to content

Remington 770


stuejeger

Recommended Posts

Hei.

Har diverse rifler og hagler bla. 2x rem700 30-06/65x65, mauser 6.5x55,Valmet 412 m 2x12/70, 12/70 -222rem, 2x 7x65r+++

 

Felles for disse er at ingen har kaliber som egner seg særlig for kapping under 50cm, og nå som det er slik i vinden med lett børse, 308win og 40cm løp, så må jeg vel hive meg på trenden jeg også. :oops:

 

Jeg ser for meg at det kan være greit med ei kort og lett børse på den morsomste jakta etter hjort og rådyr, dvs ta de på deres hjemmebane. :)

 

Så kommer vi til spørsmålet, har noen erfaringer/hørt andres erfaringer når det gjelder disse nye billigbørsene ifra remington ?

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... archQuery=

 

Dette var slettes ikke ille, kikkerten er kanskje OK til dagjakt, kommer ann på hvordan den er angående dogging, men det er altså børsene jeg lurer på, hva er forskjellen på disse og 700 serien?

Link to comment
Share on other sites

Forskjeftet er visstnok "smeltet" fast i løpet etter det jeg har hørt og vil jo da selvsagt gi en dårligere presisjon.

 

Ville heller spandert en tusenlapp eller 2-3 ekstra og heller kjøpt ei 700 i .308 og da heller kappet løpet på den (om du absolutt vil).

 

Om målet er å få ei rifle som er kort, presis som ei langholdsrifle og tofot og sånne ting, så kjøper du deg ei Steyr Scout i .308. Men da frafaller jo alt som har med billig å gjøre :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har såvidt titta på denne, bruk og kast børse som er beregna på marked der våpen kan kjøpes sammen med melk og brød, du får langt bedre skytejern brukt til samme penge. Ellers er Weatherby / Howa ikke spesielt dyre og svært gode for prisen.

Ser steyr scout er nevnt, det er kremen av kremen spør du meg, kommer aldri til å kvitte meg med min, men den ligger jo en god del høyere pris og er jo grunnet sitt noe spesielle utseende og løsninger å regne som ei entusiastrifle (du blir dog veldig raskt entusiastisk :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...