Jump to content

Pardini vs Tanfoglio


Powerdal

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med Tanfoglio gold math / limited custom ?

Grep / avtrekk osv

Har prøvd en Pardini pc45 5" , men syntes den var litt for stor i grepet :trist: er det mulig å gjøre noe med det?

Jeg har midels store hender.

Skal skyte felt så det er vel en fordel med 6" ??

Link to comment
Share on other sites

Hei!

At 6" pistol er veien og gå, støtter jeg 100% :)

 

Jeg hadde en Pardini Gt9 før, men jeg likte ikke alu ramma samt grepet/skjefte, den kjennes veldig "Rund" ut, nesten som å holde rundt ei flaske. Ellers så hadde den ett godt avtrekk, gode sikter og gikk veldig godt, selv med polygon løp...

 

Nå har jeg en Tanfoglio gold match, som jeg synes er mere "spennende"........DVS: Jeg liker at pistolen er av stål, og at ramma/skjefte passer meg bedre og sitter bedre, den har nettskjæring foran og bak i ramma, og er litt "lengre" i grepet. Den har gode sikter, og helt greit avtrekk orginalt, men det fikser en kyndig pers. fort....slik at det blir topp!

 

Jeg liker at pistolen/revolveren har litt særpreg. Synes at Pardini`n ble kjedelig, da det finnes ett veldig begrenset Pardini ekstra/custom deler på markede. Til Tanfoglio finnes det et utall forskjellige ting og tang, som jeg synes er gøy.... :)

 

Det beste råd er nok å prøve pistoler av medskyttere og finn den som tiltaler deg... Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...