Jump to content

7,62*39 soviet


mike

Recommended Posts

Prøvde å lade litt sub til 7,62*39`n min i dag.Lada med 10 grs n-110 på200grs norma oryks, og ladinga gir 316 meter i snitt og md høgaste 320 og minste 310.Det blit eitt lite krakk i skogen bakafør skivene.Rifla er ei mini mauser med stutt pipe.Presisjonen er god på 50 meter,3sudd sitter i samme hullet.Ingen trykk tegn å måle på på hylsene.

Spørsmåler er skal jeg si meg fornøyd eller skal jeg bytte krutt???. :forvirra::forvirra::forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Med stabile hastigheter, ingen soting og god pressisjon ser jeg ingen grunn til å skifte til et annet krutt. Hvordan stigning har du på pipa siden du klarer å stablisere 200gr kule? Husk at Oryx ikke vil ekspandere i den hastigheten og du får et stort kulefall fra 50m og utover.

Link to comment
Share on other sites

Det som er det rare,hysene er like fine og pipestigningen er orginal zastawa,sikkert 1-10 eller 1-11.Kulehulla er runde og fine og presisjonen er som sagt hull i hull på 50 meter.

lydemperen er ein gammel dansk en.

Kansje naboene får fred om nettene framover :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

200 grainere som jeg hadde i testen med sub ladinger var i 308 dimmensjon.Mulig avikene blir større på 100 meter.Skal testest i morgen håper jeg.

Jeg skulle hatt noen butte hjemmestøpte kuler på 22-240 grain.Trur det hadde blitt ok..noen som har ett 10 stk som jeg kan få kjøpe???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...