Jump to content

Forslag til skole prosjekt


Conibear

Recommended Posts

Jeg har blitt spurt av lærer på skolen om jeg kunne tenke meg ha en undervisning i 3.klasse da de vet jeg er jakt/fiske og frilluftsliv interessert..

Og jeg kunne godt tenke meg å ha 1 times undervisning for de små.

Jeg har ikke sort belte på noen av områdene men kravene er kansje heller ikke så store for ungene i denne alderen.

Men så skal mann jo gjøre dette lille prosjekte litt pedagogisk også da, slik at det passer for en 3.klasse.

 

Kunne tenke meg å være innom både småvilt og storvilt jakt og friluftsliv generelt..

Så synes jeg det er viktig å ta med et lite grunnlag på skadedyr osv og gjerne stimulere de på f.eks minke og reve jakt med feller..og kråke jakt

Burde man lage en presentasjon med film og bilder eventuelt..

 

Dere kunne kansje hjelpe til med hva og hvordan jeg kunne legge opp denne timen?

Link to comment
Share on other sites

45min går fort i en 3. kl.

Snakk om:

Hvorfor må vi jakte.

Hvorfor jakter du.

Snakk om jakthunder.

Vis "pene" bilder av døde dyr.

Vis bilder av ferdig slakt.

Ta med hagle/rifle å vis frem forklar forskjell.

 

Legg lista veldig lavt. Du får sikkert masse spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Som Rufus nevner, så lønner det seg å legge lista lavt.

Har selv jobbet litt som lærer på barneskole innimellom, og hvis man skal ha litt undervisning utenom det vanlige så må man ta en del av det på sparket.

 

Bilder er fint å ha med, de kan sendes rundt. Hagle/rifle forskjeller med demo og fremvisning fenger de fleste på den alderen (avklar isåfall med skolen først, så du slipper å havne i nyhetene). Legg opp til et lite opplegg som du vil gå igjennom, men ikke fyll opp hele timen. Det er fort gjort å gjøre det for teknisk og komplisert for smårollingene, og de vil mest sannsynlig spørre om det utroligste.. :lol:

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Som Rufus seier, 45 min er ikkje lenge.

Pass på å ikkje ha for mykje stoff du skal gå gjennom. Enten kjem du ikkje halvvegs, eller so blir tempoet so høgt at du mistar elevane.

 

Litt generelt om jakt og jaktutøvelse først. Kvifor vi jaktar osv.

Legg vekt på slakting og mat.

"Snille" bilder

Litt krydder mot slutten med framvising av våpen og feller.

Link to comment
Share on other sites

Detta høyres moro ut. Men skal du bare få 1 time? Du skulle jammen fått fleire syns eg. Eg trur ikkje at det er så veldig farleg om du ikkje har med våpen, men gjer du det så går det sikkert greit for skulen. Bilder og film er supert. Kanskje du kunne laga ei lita utstilling med nokre utstappa dyr og evt. eit skinn eller noko. Har du noko skrap du har plukka med deg frå skogen? Eit reir, ein skalle, eit horn? Det likar ungane.

 

På vår skule har vi elgjaktprosjekt med 3. og 4. trinn anna kvart år. Då lærer dei om jakt, særleg elgjakt. Alle elvane tek skyteprøva i bomberomet, får bevis på det. Dei er på sløyden og lagar seg trebørser. Får våpenkort til denne. Dei lagar ting av elgtenner (øyredobbar, nykelringar), elglort, horn osv osv. Høgdepunktet er jaktdagen. Då er vi i skogen bak skulen på jakt. Lensmannen kjem for å kontrollere at alle har våpenkort og avlagt skyteprøve. Vi har med bikkjer og delar inn i jaktlag. Jaktradioar brukar vi sjølvsagt. Som regel finn kvart lag ein elg dei feller (pappelg). Til slutt samlast alle jaktlaga til mat rundt bålet. Her et vi nyste, og får smake litt elgkjøt. Litt meir omfattande enn ein time, men ein kjempopplevelse både for store og små.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jobber som lærer og har undervist i 3. klasse ein del. Tenkte eg kunne komme med nokre forslag.

Som nevnt tidlegare her så må du legge lista lavt. Våpen ville eg nok venta med til elevene var litt eldre.

Små bolker der elevane gjerne får være med, sjå på, ta på og være i aktivitet er ofte bra.

Lag ein "teoribolk" ute omkring eit bål eller i ein lavo i skulegarden eller i nerområdet til skulen.

Her kan du ta med litt historie om jakt fiske og fangst i nermiljøet. Kanskje nokon av ungane vil fortelgje noko om temaet.

Det er og fint å ta med seg horn, skinn, kluvere osv. å sende rundt.

Så kan du t.d. leggje opp til ein liten naturstig med oppgåver frå det du har prata om.

Og avlsutte med ein liten matbit td. fisk eller strimla viltkjøt som du vermer på ei helle eller i folie på bålet.

Blir ei forandring og ein time ungane garantert kjem til å hugse ei stund, samstundes så ungane får ein smakebit på friluftslivet.

 

Knotten

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

 

Veldig mangen kjempe gode forslag her og jeg begynner å få enda mer los på prosjektet nå :D

Det ble bare spurt om jeg hadde lyst å ta 1 time rundt disse tema men jeg tror ikke det er noen problem å få flere eller en halv dag og nå når jeg får så mangen gode innspill av dere så kan jeg kansje klare å bygge på til 1 hel dag i neste omgang.

Det er en stor lavo i nærleiken som en barnehage bruker og de kjenner jeg godt slik at jeg nok også kan få bruke denne.

Utstoppede dyr har jeg også god tilgang på..

Er på kontoret no, når jeg kommer hjem skal jeg sette meg ned med forslagene som er kommet her og begynne å sette opp et utkast for prosjektet..

 

Om det kommer enda flere ide'er og forslag så takker jeg for det..

 

Er det en ide så kan jeg skrive en skildring/referat fra dagen på skolen her på emnet etterpå...det blir september/oktober

Link to comment
Share on other sites

Jeg jobber i barnehage og jeg hadde 1 og en halv mnd med temaet jakt i bhg. dette var utrolig morsomt å ha!!! jeg hadde med rifla mi, noe de synest var veldig artig da de fikk se gjennom kikkertsiktet!!!!! men prat litt om sikkerhet i forhold til våpen visst du har de med!!

et tema som jeg hadde som de husket veldig godt var forskjellen på jakt før og nå - altså fangstgrop, fangstruse og båggåstø som det var før og våpen som vi har i dag!!

 

Lykke til!!!

Link to comment
Share on other sites

Har du tilgang til lavvo er jau det supert. Om du ikkje har tilgang til speka kjøtt eller slikt kan du kanskje ofre litt grytekjøtt som du kan skjere i småbitar og steike i ei panne bare. Kanskje ungane vil ta med seg noko bålmat også.

 

Eg trur fokus på friluftsliv, dyra og slikt er like smart og fengar like mykje som å syne fram ei rifle. Får ungane høve til å skyte sjølve er det sjølvsagt greit med litt sikkerehet, men elles så har dei lite grunnlag til å få med seg slik bare ved eit teoretisk innlegg. Kanskje de seinare kan gjere ei avtale med eit lokalt skyttarlag slik at klassa kan få kome på banen for å skyte. Dei fleste laga har nokre rekruttrifler som ungane kunne skote litt med.

 

Lykke til med opplegget ditt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...