Jump to content

Tofot til GRS Long Range


Grombrun

Recommended Posts

Jeg har en GRS Long Range stokk, og er på utkikk etter en tofot til denne.

Rifla blir brukt til liggende skyting.

I forbindelse med dette lurer jeg på følgende:

 

1. Lengde på tofoten. (6-9" eller 9-12") ?

2. Erfaringer med ulike merker (gjerne med leverandør) / oppheng?

 

God Helg!

Link to comment
Share on other sites

Harris blir "aldri" feil, men det kommer litt an på hva du liker.

 

Versa-pod, evt kina-kopi av denne er i mine øyne et veldig godt valg. Spesielt om underlaget er ujevnt (Noe det ofte er i feltmessig skyting)

 

Hører også mye varmt om Atlas sin tofot, men den har jeg ikke erfaring med selv, annet en at jeg ser den har en fet prislapp. (Folk sier den er verd det)

 

Hva lengde angår, så vil alt som er justerbart mellom 20 - 30cm passe fint til de fleste situasjoner hvor du skyter relativt flatt.

Link to comment
Share on other sites

Harris er vel så bra som det meste men jeg kjøpte Atlas fordi den har få dippedutter som kan svikte og den er kompakt, dermed blir den med på jakt også. Jeg anbefaler deg å kjøpe den laveste tofoten hvis den skal kun brukes på liggende skyting.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Og den laveste harris-tofoten blir fort for lav til Longrange-stokken da monopod'en bak gjør at du trenger litt mer høyde foran skal du komme i vater.

 

Den er klargjort for versapod-pinne ja, så det er dette jeg bruker. liten avtand fra "vugge-aksen" til løps-aksen, og en får tofoten litt lengre fram på børsa som gjør balansen bedre. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt ;)

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat montert versa-pod på min grs stokk, og kan ikke si meg annet enn kjempefornøyd.

 

Kappet versa-pod pinnen i ønsket lengde og hamret den inn (ikke mye kraft, men det måtte en hammer til.) og vips du er ferdig. Jeg fikk tips om å matte pinnen / lage noen hakk i den og fylle hullet med stål epoxy, men det var rett og slett ikke plass til noe annet enn pinnen nedi hullet. Mulig dette endrer seg etter noen ganger på skytebanen, men fungerte upåklagelig første gang jeg skøyt.

 

Alex

Link to comment
Share on other sites

Harris er vel så bra som det meste men jeg kjøpte Atlas fordi den har få dippedutter som kan svikte og den er kompakt, dermed blir den med på jakt også. Jeg anbefaler deg å kjøpe den laveste tofoten hvis den skal kun brukes på liggende skyting.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

 

 

Hvordan festet du den lille picatinny railen i stokken? har en atlas og rail liggende, men har ikke turt å angripe problemet enda;)

Link to comment
Share on other sites

Harris er vel så bra som det meste men jeg kjøpte Atlas fordi den har få dippedutter som kan svikte og den er kompakt, dermed blir den med på jakt også.

 

Atlasen kan svikte den..

broken_bipod.jpg

 

Fikk den forøvrig fikset ganske raskt direkte med produsenten etter dette skjedde, men langholdsøkta på fjellet ble litt amputert når tofoten kollapsa før jeg fyrt av et eneste skudd.

Link to comment
Share on other sites

Harris er vel så bra som det meste men jeg kjøpte Atlas fordi den har få dippedutter som kan svikte og den er kompakt, dermed blir den med på jakt også.

 

Atlasen kan svikte den..

 

Fikk den forøvrig fikset ganske raskt direkte med produsenten etter dette skjedde, men langholdsøkta på fjellet ble litt amputert når tofoten kollapsa før jeg fyrt av et eneste skudd.

Alt kan svikte, men Atlas har færre ting som kan gjøre det. Selv en Trg tofot kan knekke selv om den også er veldig enkelt laget.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Harris er vel så bra som det meste men jeg kjøpte Atlas fordi den har få dippedutter som kan svikte og den er kompakt, dermed blir den med på jakt også. Jeg anbefaler deg å kjøpe den laveste tofoten hvis den skal kun brukes på liggende skyting.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

 

 

Hvordan festet du den lille picatinny railen i stokken? har en atlas og rail liggende, men har ikke turt å angripe problemet enda;)

Brukte den ene reimfestet og en skrue i bakkant som går i gjennom stokken inn i en syrefast stålplate gjenget opp som ligger i bunn av stokken.

 

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...