Jump to content

presse??


flesjaa

Recommended Posts

Hei tenkete og starte og lade selv. Jeg har en lee 1000 presse i 357 som jeg fikk med pytonen min. Men den er ikke oppe og går.

Men kunne tenke meg og kjøpe et enklet sett som jeg kan skifte mellom en del revolver/pistol og over til rifle

opp til 30-06. Jeg trenger ikke noe som skal var de raskeste og ladde med men et sett som er lett og sikfte dier på,

og bruke. Har sett på lyman cruser II som virker bra komplett med digital vekt i sette . prisen er 2999 hos jaktdepoet.

 

Jeg er nok ikke av den tolmodige typen så de bør ikke var for inviktet og tenker og starte lett.. :lol:

 

mvh F

Link to comment
Share on other sites

Lee Classic Cast Breech Lock er et godt alternativ når det gjelder en-stasjons presser.

 

 

leebreechlock02.jpg

 

 

Lee Classic Cast Turret er et annet godt valg for både Pistol og Rifle lading.

 

 

 

Begge typer kan handles hos Trond Alvestad http://www.hjemmelading.no/produkter/1213184251/1213187811/1215077536

eller interarms http://www.interarms.no/ladesett_page.htm

 

Begge er gode solide valg som man raskt og enkelt kan bytte die'r på.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Glemte å legge ved linken :oops: har redigert innlegget nå slik at det gir litt mer mening :) Jeg kjøpte meg breech lock settet riktignok for å få med den håndholdte tennhette isetteren, men etter at jeg kjøpte meg den lee safety prime saken som følger med i anniversary settet så angrer jeg på at jeg ikke kjøpte det med engang. Den håndholdte isetteren er utrolig slitsom å bruke iforhold til den som monteres på pressa.

Link to comment
Share on other sites

Har begge, og det ender som regel med at jeg bruker den håndholdte foran TV'n. Den pressemonterte er bedre i bruk, mer kraft og følelse, men samtidig irriterer hettemagasinet meg siden de siste hettene ikke mates inn (bagatell).

 

Vurderer også å bytte ut min steinpælmer til fordel for en Lee Classic Cast Breech Lock (puh). Kanskje jeg kan få støpt om den gamle til kloakkrør så den får en verdig pensjonstilværelse?

Link to comment
Share on other sites

Har liksom sett for meg at den handhålte tennhetteisetteren er bedre en den pressemonterte.

 

Jeg synes i allefall ikke dette er noe å spekulere i. Det var den første tilleggsgreia vi kjøpte til ladesettet, og det tok omtrent bare ei uke før den "investeringa" kom. Da blir det en naturlig gang i det - ompressing, rensing og gjennomgang av hylser, isetting av tennhetter, krutt, kule. Tidligere drev vi delvis og satte i tennhetta i samme operasjon som ompressinga, stod vel sånn i den boka vi starta med. Og da fjerna vi først olje fra hylsene etter de var ferdiglada. En annen fordel er at i allefall vi treffes gjerne for å lade, så da er det greit at ikke alle operasjoner skjer på pressa.

 

Hos Hornady er den håndholdte (og elektronisk vekt) inkludert i settet.

Link to comment
Share on other sites

Om du tar prisen og avskriver over levetiden på pressa så kan du godt forsvare ekstrainvesteringen :-)

 

Jeg kjøpte det Hornadysettet når jeg begynte med lading (nå nylig), fungerer fint. Det eneste jeg kjøpte til var en Lee universal deprimer for å å kunne rengjøre hylsene uten hette (uten å få grus i de vanlige diene). Pluss masse annet ræl selvfølgelig, men det kommer du til å kjøpe inn uansett hvilket sett du kjøper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...