Jump to content

Spypoint avstandsmåler. Erfaringer?


Larseren

Recommended Posts

Ingen erfaring med avstandsmåleren, men storfornøyd med Spypoint viltkamera, så hvis det i det hele tatt kan brukes som indikasjon på kvaliteten så....

Er den vanntett? Det var mitt første krav til avstandsmåler og da sto jeg igjen med Nikon som eneste "lavpris" alternativ. Men kan jo være flere nå.

Link to comment
Share on other sites

Ble til at jeg bestilte en siden prisen var såpass lav. Fått kikket på den nå og det virker som en helt grei avstandsmåler. Hatt den med noen turer nå og målt noen avstander og virker helt knirkefritt. Står og i spesifikasjonene at den skal være vanntett, så hittil virker den som et godt kjøp til den prisen.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg har brukt denne det linkes til ovenfor i noen uker.

 

Noe revolusjonerende optisk vidunder er det ikke, kvaliteten/"holde i, kjenne på"-følelsen skuffet også noe, den kjennes litt "billig" ut, men det er den jo også.

Om jeg ikke husker feil, har jeg fått målinger på godt over 2000m (den er "best" på ->1100/1200m vil jeg påstå)

 

 

Alt i alt, jeg var på utkikk etter en billig avstandsmåler som gjør jobben på en enkel grei måte, det gjør den.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått prøvd min denne sesongen i godt klassisk vestlandsk møkkavær og er i grunnen godt fornøyd. Som nevnt ovenfor er den ikke noe optisk vidunder, men gjør jobben helt greit. Har målt avstander opp i mot Zeiss og Leica og den måler likt som disse, selv om optikken helt klart er av en annen klasse. Jeg var ute etter en rimelig avstandsmåler som gjør jobben og fungerer som den skal. Og det har jeg fått. Det er vertfall inntrykket jeg sitter igjen med etter denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått prøvd min denne sesongen i godt klassisk vestlandsk møkkavær og er i grunnen godt fornøyd. Som nevnt ovenfor er den ikke noe optisk vidunder, men gjør jobben helt greit. Har målt avstander opp i mot Zeiss og Leica og den måler likt som disse, selv om optikken helt klart er av en annen klasse. Jeg var ute etter en rimelig avstandsmåler som gjør jobben og fungerer som den skal. Og det har jeg fått. Det er vertfall inntrykket jeg sitter igjen med etter denne sesongen.

 

Hvilke avstander testet du den på når du sammenlignet med zeiss og leica?

Link to comment
Share on other sites

Lengste som ble målt av meg var mot en okse som gikk rett i underkant av 600 meter. Spypoint målte da 596 meter, Zeiss og Leica målte 595 meter. Hadde jeg strekt holdet lenger er det vel sannsynlig at avviket hadde blitt større, men opp til 600 meter holdt spypointen følge og det holder lenge til mitt bruk. Prøvde den ikke på lenger hold, men av ren nysgjerrighet blir nok det og prøvd en dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...