Jump to content

Lade i 30-30,bruke andre hylser?


Cutlass

Recommended Posts

Hei

 

Er jomfru i ladeland,og er på nippet nå til å bestille en Lee Classic Cast enstasjonspresse for å lade i kaliber 30-30 ettersom det er omtrent umulig å få tak i her i distriktet :evil:

 

Har funnet 2 sjapper som selger Winchester hylser til 30-30,men lurte på om det finnes andre hylser eg kan bruke til dette?

Har lest at det går(til noen kaliber) å bruke andre hylser til andre kaliber,er dette også mulig til 30-30?

 

Grunnen er tilgjengelighet,rett og slett. Hadde vært greitt å slippet å betale over 300,- i frakt hver gang eg må ha nye hylser.

Skjønner ikke helt at tomhylser utentennhette må sendes på denne måten,men det er iallefall det som stod oppgitt på nettbutikkene som eg fant desse hos :roll:

 

Noen som veit dette med sikkerhet?

Link to comment
Share on other sites

Har lest at det går(til noen kaliber) å bruke andre hylser til andre kaliber,er dette også mulig til 30-30?
Ja... Men problemet er at disse er enda vanskligere å få tak i enn 30-30 hylser. 32-40 Win. og 32 Win. Special kan brukes. Av disse er 30-30 hylsen den som er lettest å få tak i, og billigst. Et tips er å følge med på qxl. Det er innimellom tomhylser i 30-30 til salgs der.
Link to comment
Share on other sites

Ser AbcFritid har 20% på hylser i helga,men seff. ingen i 30-30 :roll:

 

Jaja..har iallefall bestilt meg presse no hos Interarms AS,valget falt (av prismessige grunner) på komplett ladesett inkl.Lee enstasjonspresse i aluminium(denne som kalles 50th anniversary set?)

 

Nesten 1000,- billigere enn Classic'en i støypejern,og selger garanterte at den i alu var mer enn sterk nok til å lade 30-30 med,så eg tok sjansen ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...