Jump to content

Silverback says hello !


Silverback

Recommended Posts

Ny her idag, men av år er jeg godt forbi middagshøyden.

Interessen for skyting og jakt og våpen har jeg hatt fra kortbuksetiden og beholdt den hele tiden siden. Når man i livet er forbi det stadiet hvor det ofte kan synes som om testosteronet styrer hjernen, blir synet på det man er interessert i også litt mer modent og innholdsrikt....forhåpentligvis. Det kommer en viss "ro" over det meste man gjør og tenker. En god følelse å ha. Ikke så viktig å vinne et stevne lenger, koseskytingen holder. På jakt derimot er et hvert avlevert skudd som ikke gir en "instant kill" en liten "nedtur" (perfeksjonistens svøpe ?) Men i helheten og alle opplevelser til nå kan jeg slutte meg til

påstanden at "livet er ikke det verste man har"......

Hva angår våpen, er det i hovedsak rifler og hagler som opptar meg. Har skutt noe pistol i sin tid, bl.a. som befalsutdannet og med plikttjeneste som fulgte det.

Vokste opp i den umiddelbare etterkrigstiden og det, sammen med å ha en far som var med i motstandsbevegelsen, gjorde sitt til at av rifler som interesserer meg langt utover smellet og treffpunktene finner vi Krag'en og Mauseren (M98K). Moderne tider kan man ikke helt melde seg ut av, så blandt riflene mine vil du finne en Tikka og en BRNO, samt en gammel KV "Sportsrifle" Mod 30A - altså salong cal .22LR. Haglene mine domineres av Beretta, o/u og pumper - alle "Silver Pigeon".

En Beretta "Monocanna" ("412") ("Folding") er på vei inn i garderoben....

Jeg har klart meg utmerket med disse/slike skytejern for bane, felt og jakt. Nærer ingen interesse for de dyre, fasjonable kunstverkene til både 5 og 6-sifrede beløp som kun ville gitt meg magesår om det skulle komme saltvann på dem, enn si om et slikt "smykke" skulle ramle nedover ei steinur på rypejakt eller reinsdyrjakt i fjellet.....

I den grad jeg vil komme til å delta med innlegg her fremover, vil nok denne bakgrunnen skinne igjennom.

Så da vet dere i hvertfall nå litt om den....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...