Jump to content

Hausken jegerdemper


hjortejegeren2

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt denne demparen frå Jaktcompagniet, så vidt eg kan skjønne må dette vere same type dempar som tidlegare har vore omtala som Hausken Jakt. Ser ein på Hausken sine heimesider har demparen same mål som den som der har namnet Kompakt. har ikkje fått prøva demparen endå, men reknar med den gjer susen, i alle fall til den prisen

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt denne demparen frå Jaktcompagniet, så vidt eg kan skjønne må dette vere same type dempar som tidlegare har vore omtala som Hausken Jakt. Ser ein på Hausken sine heimesider har demparen same mål som den som der har namnet Kompakt. har ikkje fått prøva demparen endå, men reknar med den gjer susen, i alle fall til den prisen

 

Den er ikke lik Hausken Kompakt! Kompakt bygger 67 mm foran løpet, mens Jeger/Jakt bygger mellom 100-110 mm foran løpet. Standard bygger 140 mm, så det er vel med andre ord en mellomting mellom Standard og Kompakt.

 

Se forøvrig denne: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=130&t=75642

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på "millioner" av reklamasjoner på de danske dritt demperene, ville jeg ikke nølt ett sekund med å kjøpe Hausken.

 

Har ikke brukt denne hausken demper`n sjøl. Men har masse elendig erfaring med den danske dritten og folka som selger/importerer dem !

 

En lokal børsemaker har nesten gjort det til ett eget levebrød å lage nye gjenger og selge andre dempere til dansk dritt-deperer eiere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville alltid valgt Hausken før Sonic. Hausken "Jakt" til 2000,- virker som et veldig godt kjøp. Det reklameres vel med at det også er inkludert montering?

Jeg kjøpte demper for noen uker siden til en 6,5x55, og da stod valget mellom Jakt og SD228 (Standard). Jeg har god erfaring med SD228 fra før av, og valgte da maksimal demping til 6,5´n ved å gå for en SD228. Har en A-Tec CTM-4 til 6,5´n som brukes som jakt-demper. Ser det er antatt at SD228 gir mellom 3-5 dB mer demping enn "Jakt". Hadde jeg skulle brukt den til aktiv jakt, hadde jeg heller valgt modell "Jakt". Magasinet solgte SD228 til 2799,-, noe som må være et greit kjøp. Ser de har økt prisen på den til 3195,- nå med 14x1 gjenger. Men de selger fortsatt demper med 1/2"-20 gjenger til 2895,-.

Link to comment
Share on other sites

Du har sjølvsagt heilt rett.

 

Har akkurat kjøpt denne demparen frå Jaktcompagniet, så vidt eg kan skjønne må dette vere same type dempar som tidlegare har vore omtala som Hausken Jakt. Ser ein på Hausken sine heimesider har demparen same mål som den som der har namnet Kompakt. har ikkje fått prøva demparen endå, men reknar med den gjer susen, i alle fall til den prisen

 

Den er ikke lik Hausken Kompakt! Kompakt bygger 67 mm foran løpet, mens Jeger/Jakt bygger mellom 100-110 mm foran løpet. Standard bygger 140 mm, så det er vel med andre ord en mellomting mellom Standard og Kompakt.

 

Se forøvrig denne: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=130&t=75642

Link to comment
Share on other sites

Hausken jegerdemper koster kr.2000,-inkl.montering.

Har en Weatherby.300 mag.som skal dempes i følge Jaktcompaniet kan Jegerdemperen brukes til magnum kalibre,men er i tvil om den har stort nok volum?Kansje eg skal vente på Sonic 55 som i følge Jaktdepotet kommer i løpet av våren pris ca.2500,-

Synspunkter på dette?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...