Jump to content

Valg av Kaliber (.300wsm / .270 Wsm / .260 Rem)


Grombrun

Recommended Posts

Er det noen der ute som har erfaring med :

 

.300 WSM (winchester short magnum)

.270 WSM

.260 Rem

 

Hvordan er disse kaliberne på lengre hold? (ut til 1100m).

Alle erfaringer tas i mot med stor glede.

 

Trenger litt hjelp i utvelgelsesprosessen i forbindelse med kjøp av ny rifle.

(tikka T3 Super Varmint)

 

På Forhånd Takk

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har skutt litt med 270 wsm nå på jakt i USA. Patrona imponerte stort. 150 grs Berger gikk rimlig rett på, på 1545 yards. Skjøt ganske godt på 1325 yards oxo. Grei rekyl i en dårlig syntstokk fra Savage. Med en bedre stokk som er tilpasset meg, tuna ladninger og et bedre sikte, så skulle jeg nok enkelt ha piska den ut til 15-1600 meter. Patrona er enkel å få til å gå bra iflg eier.

Vil tro 300 wsm er i samme gate. Er vel bare spørsmål om preferanser. Er mange gode 30 kal kuler å velge blant fra Berger.

 

Sent fra min alltid strømtomme Galaxy Note.

Link to comment
Share on other sites

Brukte 300 wsm litt i fjor (Blaser) bra kaliber,god presisjon,Bra hastighet m tunge kuler,og Norma hylser

Er i start gropa med 7mm wsm og det ser veldig lovende ut bra fart og høy bc på kuler hhv 168grn og 180 grn berger,går og veldig bra med A-max 162grn.

260 ? trur nok eg hadde gått for 6,5X47 brattere skulder og lengre hylseliv ca samme futt.

Wsm patronene er jo bare lekre å se til men eg trur nok eg hadde kamra denne i ein lang kasse.RSAUM til nøds i kort kasse

 

 

S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...