Jump to content

Jaktfeltstevner i Hordaland 2013


Grimm

Recommended Posts

Årets første stevne avviklet i Åsane i dag. 69 skyttere møtte opp på en kald men solrik dag. Ingen vind.

Vi skjøt en løype som er tilnærmet lik NM-løypen:

Hare 67 m sitt (her brukte vi 1-er ring som inner så dette var et ganske lett hold)

Ravn 67 m stå

Rev 164 m sitt

Bjørn 200 m ligg

Bever 105 m sitt

Tiur 113 m stå

 

Løypen er nok ganske så tøff, og i tillegg er mange litt rustne foreløpig. Ikke toppresultater ennå med andre ord, vinneren ble Thore Larsen (A) med 143. Flere skyttere var likevel bra tilfreds med hva de oppnådde. Særlig i de lavere jegerklassene var det skyttere med grunn til å være fornøyd.

 

Jeg tenker å få lagt ut resultatlistene i kveld om jeg rekker på min vei over fjellet, men jeg må finne noe bredbånd først. I Tørvikbygd får du ikke 3G for å si det slik...

Link to comment
Share on other sites

Søndag arrangerte Bergens JFF stevne i jaktfelt for kaliber .22. Resultatliste er lagt ut på foreningens hjemmesider.

 

Det neste ordinære stevnet i grovkaliber går av stabelen kommende søndag 27/1 hos Åsane JFF på Gaupås. Påmelding 11-13.

Jeg regner med at arrangøren bruker samme løype som på sist stevne, så det blir god mulighet for å måle eventuell forbedring. Det var nok en del skyttere sist som ikke var kommet helt i gang med riflen ennå, så jeg regner med at flere av dere kommer sterkt tilbake. :)

Link to comment
Share on other sites

Det vil som regel være mulig for dem som ikke er medlem i forbundet å skyte i gjesteklasse. I Åsane praktiserer vi dette så det er ikke noe problem der.

Hos andre arrangører kan det være lurt å spørre på forhånd. Det er et navn og telefonnummer i terminlisten til den stevneansvarlige. Kontakt gjerne vedkommende så du er sikker.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke krav til vekt på riflen, men avtrekket må være minst 1 kg. Det er ikke begrensning på hvor kraftig forstørrelse du kan ha på kikkerten. Lyddemper er tillatt. Det er ikke lov å bruke rem som støtte under skyting.

Uansett klasse er det alltid tillatt å medbringe godt humør. :D

Link to comment
Share on other sites

Dagens stevne i Åsane ble avviklet i litt rufsete vær. Vind og sludd gjorde nok sitt til at deltakerantallet ble litt lavere enn sist. Det var likevel fullt mulig å skyte gode resultat under forholdene. Selv fikk jeg en påminnelse om at det er lurt med korrekt innskyting og riktig klikktabell, særlig når man for anledningen stiller med 6x på kikkerten og ikke kan se hullene i blinken. :oops:

Neste gang skal jeg gidde å ta med gobørsen på flyet...

 

Resultatliste er lagt ut på fylkeslagets side.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Med dataproblemer overstått kan vi legge ut resultater fra søndagens stevne i Åsane.

Som tidligere skjøt vi en tilnærmet NM-løype, og noen av Hordalandskytterne er i ferd med å finne formen. :)

 

Neste stevne er førstkommende søndag 17. februar hos Os JFL på Ulven.

Minner også om Fylkesmesterskapet hos Nordhordaland JFL søndag 3. mars, som altså skytes på Meland og ikke på Hope som tidligere annonsert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fylkesmesterskapet er avviklet og resultater lagt ut.

 

Minner også om neste stevne som er Landsdelsmesterskapet. LM går i år på Nordfjordeid, søndag 10. mars.

Det er flere skyttere fra Hordaland som skal dit, å det kan kanskje være mulig å komme seg med i en bil oppover for de som måtte ha lyst å slenge seg med.

 

Etter LM er det NM på Løten som står for tur. Neste stevne i Hordaland er søndag 7. april hos Bergens JFF på Kismul.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fylkesmesterskapet i Elgbane ble avviklet i Åsane i dag. Dette var et dobbeltstevne, et jaktfeltstevne ble arrangert samtidig.

Det var noe dårligere oppmøte enn vanlig, noe skikkelig bergensk grisevær trolig har mye av skylden for. De fra arrangøren som skjøt jaktfeltløypen på lørdag hadde nok klart bedre forhold enn de som skjøt i dag. Likevel var det skyttere som leverte gode reultater i dag også.

 

Neste stevne i fylket er hos Fusa JFL kommende søndag 21. april. Dette er ment å være et dobbeltstevne med elgbane, men det sies at det spøker litt for elgskyting grunnet nediset anlegg.

Link to comment
Share on other sites

Da er resultatene fra Fusa på plass. Godt oppmøte og mye god skyting. Jeg regner med det var om lag like vindfullt på Holdhus som i Åsane der vi skjøt leirduestevner. :shock:

 

Neste stevner i fylket er søndag 28. april hos Nordhordaland på Hope, og onsdag 1. mai når Bergens JFF holder stevne i jaktfelt kal .22 i Rødlien.

For dem som er kar/kvinne for å håndtere både hagle og rifle så inviterer Åsane JFF til FM i Nordisk Jaktskyting søndag 28. april.

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler folket å prøve seg på en 22lr felt. Det er artig skyting

BJF stiller med noen klubb våpen slik at de som ikke har cal 22lr, kan få låne våpen på stedet.

Stedet er Rødlihytten til BJF. Påmelding 1100 til 1300.

ps. Grillen er det fyr på hele dagen. Og der er det god plass til mange pølser.

 

Ta med fiske stang. Ørreten i hytte vann og Dekketjern lar seg friste av flue og spinner.

Link to comment
Share on other sites

Grunnet en løpende elg som slett ikke vil løpe er vi dessverre nødt til å avlyse morgendagens FM i Nordisk Jaktskyting i Åsane. Stevnet vil bli satt opp igjen på senere dato. Det vil trolig bli snakk om helgen 25.-26. mai, men det vil det komme endelig beskjed om senere.

Link to comment
Share on other sites

Dagens jaktfeltstevne i Nordhordaland ble avholdt i kraftig regn og blåst, men der var likevel gode resultater til tross for forholdene.

 

Neste stevner i fylket er begge hos Bergens JFF; onsdag 1. mai jaktfelt kal .22 i Rødlien og søndag 5. mai regulær jaktfelt på Kismul.

Link to comment
Share on other sites

Bergen har avviklet sitt andre stevne i jaktfelt for året. I tillegg avviklet foreningen jaktfelt for kaliber .22 ved hytten i Rødlien 1. mai.

 

Neste stevne i Hordaland er kommende helg 12. mai hos Osterøy JFL i Havrådalen. Etter det tar jaktfeltskytingen pause frem til det siste stevnet i august.

Elgbaneskytterne har muligheten til å svinge børsen hos Åsane JFF den 26. mai, når det arrangeres LM Elgbane. Samme dag (helg) og på samme bane tar vi nok sikte på å få avviklet det utsatte stevnet i Nordisk Jaktskyting.

 

Undertegnede var på Stange i helgen og skjøt prøve-NM i Nordisk Jaktskyting. Etter hvert slikt stevne konkluderer jeg med at det er noe jeg må trene litt mer på. Resultatene denne gangen tilsier at jeg bør prioritere noen runder trap frem mot neste stevne... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt å ta turen til Osterøy på søndag. Men siden jeg aldri har vert på skyting der borte sliter jeg litt med å finne ut hvor dette er på øyen. Fant Havrå rett sør for broen og antar at Havrådalen følger opp dalen der i fra. Men hvor kjører man for å komme til skytebanen? Gjennom tunnelen og oppover bakken? Er det skiltet? Veibeskrivelse mottas med takk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Stevneområdet er meget feltmessig. Det er ikke en skytebane, men et beiteområde for sau (og for masser av hjort :wink: ). Man parkerer nært ved skyteområdet. Et lite lokale for sekreteriatet i en hytte fungerer også som varmestue. Standplassene er ikke overbygde. Det er ofte vått og gjørmete så godt fottøy anbefales, i tillegg til egnede klær for det været dagen bringer.

Link to comment
Share on other sites

Jaktfeltstevnet på Osterøy i dag er vel i havn og resultatene er lagt ut på fylkessidene. Godt oppmøte på sesongens nest siste jaktfeltstevne.

 

Da gjenstår kun det siste stevnet som arrangeres av Os 18. august. Men skytterne oppfordres til å også få med seg Landsdelsmesterskapet i elgbane i Åsane om to uker, søndag 26. mai.

 

Også Fylkesmesterskapet i Nordisk jaktskyting er det fortsatt mulig å få med seg. Det ble utsatt i april pga. en defekt elg. Nå er den reparert og vi avvikler derfor stevnet lørdag 18. mai hos Åsane JFF på Gaupås. Stevnet starter kl.12.

Link to comment
Share on other sites

Jaktfeltskyting

Fredag 24.05.2013 Kl 18.00 Påmld. fra kl 17.30

Sted: Verpelstad Gård

20 skudd på jaktfeltfigurer

Salg av ammo i kaliber 6.5/308/30-06

Alle kaliber/siktemidler tillatt. Sk.lagets egne regler.

Smakfulle premier fra vår hovudsponsor Verpelstad Gard

Påmelding kr 200.-

Salg av Verpelstad Hotdogs/mineralvann/kaffe

Arr: Vaksdal&Modalen Skyttarlag

http://www.skyttarlaget.net" target="_blank"

Dette er ein fjellgård der avkjøring er ca 4km

forbi Dale mot Voss

 

https://www.facebook.com/#!/groups/351877688224804/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jaktfeltskyting

Fredag 28.06.2013 Kl 18.00 Påmld. fra kl 17.30

Sted: Verpelstad Gård

20 skudd på jaktfeltfigurer

Salg av ammo i kaliber 6.5/308/30-06

Alle kaliber/siktemidler tillatt. Sk.lagets egne regler.

Smakfulle premier fra vår hovudsponsor Verpelstad Gard

Påmelding kr 200.-

Salg av Verpelstad Hotdogs/mineralvann/kaffe

Arr: Vaksdal&Modalen Skyttarlag

http://www.skyttarlaget.net

Dette er ein fjellgård der avkjøring er ca 5km

forbi Dale mot Voss på E16

 

https://www.facebook.com/#!/groups/351877688224804/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...