Jump to content

Mårhund i media


nyhund

Recommended Posts

Er for øyeblikket 1,5 time unna stedet den/de skal være observert.

Kan være meget interessant å stikke bortom å prøve å få skutt en mårhund.

Kjente bounty hunter lysten steg her nå med denne skuddpremien.

 

Noen som vet noe mer om området, tips til hvor de kan befinne seg mer eksakt enn målselv?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke greie på det jeg spør om her, men er det noen som har synspunkter?

Det var noen som skrev et sted om at det lønte seg å fange Mårhund i bur. Årsken var at man kunne slippe dem løs igjen med peiler. Mårhund hadde hi og var sosiale og var flere sammen? Slik kunne man peile seg inn på flere dyr og ta alle? Flere dusørpenger!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det en gang slik at det ikke er lurt å bli bitt av en slik smittebærer, halsbånd kan være russisk rulett hvis man ikke passer seg. Uansett så er det viktig å få dette ut av faunaen for jegere-hundeiere-bærplukkere og publikum flest. Parasitten de bærer på finnes det ikke medisiner mot (en slags orm som spiser deg opp innvendig). Jeg kjenner en som har bekjente i Sveits som har denne parasitten på ca.tiende året. Han går mot slutten. Det er snakk om at han har fått dette fra en hund som har kommet i kontakt med svineriet. Der har de også sluttet å plukke bær. Ellers er det også snakk om rabies.

Leste jeg også rett at noen "dyrevenner" foreslo å kastrere dem og ikke drepe dem? :lol:

Få dem bort!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...