Jump to content

Tomme 6,5X55 Original forpakninger


Aannerud

Recommended Posts

Ettersom jeg har forstått reglene riktig så er han avhengig av 20-skudds bokser da patronene må fraktes i original embalasje og ligge slik at de ikke rister / gnisser mot hverandre. Derfor må en bruke bokser hvor patronene står i den plast-"dingsen".

Link to comment
Share on other sites

Vis tilsvarende kan benyttes så går jeg får noe alla MTM boksa jeg og! Skal bruke villkatten så da luker jeg ut evt. Spørsmål om hvorfor ammo, våpenkort ikke samsvarer med det som står på boksen. Ellers tusen takk for tilbudet Lars'ern!

 

Allt sammen putter jeg i en låsbar aluboks så er jeg innafor med lock box:)

 

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vis tilsvarende kan benyttes så går jeg får noe alla MTM boksa jeg og! Skal bruke villkatten så da luker jeg ut evt. Spørsmål om hvorfor ammo, våpenkort ikke samsvarer med det som står på boksen. Ellers tusen takk for tilbudet Lars'ern!

 

Allt sammen putter jeg i en låsbar aluboks så er jeg innafor med lock box:)

 

 

 

Mvh

Aannerud

 

Nå vet ikke jeg hva slags villkatt du skyter eller hva det står stemplet bakpå hylsene dine, men det er en av tingene de sjekker av og til. Den ene gangen jeg hadde med ammo til RSA sjekket de.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har våpenkort i orden! Det fins bare ikke Fabrikk ammo i dette kaliberet. Men som 1000 andre kaliber er denne basert på en allerede eksisterende hylse(6,5X55). Ser att det kan bli spørsmål ang. att stempelet i bunnen av hylsa ikke samsvarer med kaliberet men satser på att dette går bra! Det blir det samme som hvilket som helst annet kaliber der det er mulig og forme om hylser.

 

villkattvpenkort.jpg

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si det er noe annet enn det er. Men vis jeg skulle hatt orginalforpakning ville det stått 6,5x55 på den å det kunne jo føre til spørsmål. Men så lenge jeg kan bruke en vanelig ammo boks som også var lovelig, luker jeg ut det spørsmålet. Så da er det isåfall om de tar ut patronene og leser bunnstemmpelet att det kan bli spørsmål..

 

Ville vært rimelig meningsløst og si det er 6,5x55 ammo når jeg har med ett annet våpen..

 

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Nettopp, men det hadde vært det nærmeste. Jeg trodde i utgangspunktet det var kun orginalforpakning som var godkjennt så da måtte det blitt 6,5 forpakning. Men sålenge tilsvarende er godkjent slipper jeg gamble med den biten. De som står på flyplassen er antagelig ikke eksperter på våpen og kaliber så de kunne fort lagd problemer og jeg hadde sikkert ikke klart og forklare de hvordan det var:p Men håper jeg får gjort ting så nærme riktig som mulig nå, å da skal det noe til att det blir problemer! Vanskelig og få gjort noe med stempelt på hylsa..

 

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...