Jump to content

Lundhags Syncro High


Hennesy

Recommended Posts

Jeg har ett par slike som jeg har brukt en del. (Les: akkurat fått gått ordentlig inn)

Jeg hadde store problemer til å begynne med fordi jeg forsøkte å behandle de som om de skulle være en hvilken som helst fjellstøvel. Straks jeg fikk lagt fra meg den misoppfatningen, ble det mye bedre.

Nå bruker jeg 1 par tynne og 1 par tykkere sokker, og da har det blitt betraktelig mindre blod, gråt og tenners gnissel :D

Jeg har litt krøll med bena, så jeg får en liten ekstra bonus med så høye støvler, men hvis ikke det hadde vært aktuelt så tror jeg kanskje jeg ville valgt standard høyde i stedet.

 

Jeg fikk disse i våres, så jeg kan desverre ikke si noe om vinterbruk ennå, men erfaringene hittil tilsier at de skal være supre til det også!

 

Avslutningsvis så må jeg si at dette er det desidert beste paret med støvler jeg noensinne har eid!

(Og jeg har vært igjenom noen par...)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt ett par nå i snart 4 år og det er en støvel som er verdt hver eneste krone.

Har aldri hatt vont i beina og trengte ikke gå de inn som jeg har måtte gjøre med tidligere støvler. De andre støvlene har vært membranstøvler og med disse blir en våt på beina (min erfaring) etter ett par sesonger. Smørrer støvlene godt noen ganger i sesongen og du kan gå i blautmyrer hele dagen uten å bli våt.

Så dette er en støvel det bare er "løp å kjøp"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm,

Jeg har denne modellen og disse må gåes inn før bruk i terrenget. Det kreves en del for å gå de inn. Ellers er det gode støvler som du vil ha meget glede av til sommer og høst bruk. Til vinteren er de for kalde. Som smøring/behandling bruker jeg stort sett Nikwax aqueous wax svart, som er et flytende stoff som jeg påfører med svamp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...