Jump to content

Ladeproblemer automathagle


Crabbe

Recommended Posts

Jeg har en rundt 25 år gammen Remington mod. 1100 som jeg henta frem etter mange år i våpenskapet.

Når jeg skal lade, stikke inn skudd så blir det innimellom bom stopp når det første skuddet skal skyves inn. Patronen kommer halvveis inn og så stopper det opp.

Jeg tenker jo at det er gammel olje som er blitt for tykk/seig, men jeg tør jo ikke begynne å skru fra hverandre.

Tenker jeg rett, eller må jeg oppsøke en børsemaker?

Noen som kan hjelpe?

Link to comment
Share on other sites

Sikkert en blanding av gammel olje, kruttslam og barnåler o.l etter timer i skogen, som nå har blitt nesten som betong. Tror du må ut med "innmaten" og gjør skikkelig reint. Hvis du ikke føler d trygg på å ta ut "innmaten", så er nok det beste å levere inn til børsemakeren.

 

Nå vet jeg ikke åssen det er disse 1100 haglene, men jeg har en Remington 11-87 auto hagle, og der er d bare å trykke ut 2 pinner på siden av låskassen, å ta ned innmaten.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg pusser hagla skrur jeg av en stor ringmutter framme på forskjeftet. Da kan jeg trekke av forskjeftet og løpet og få rengjort.

Men inne i den mekanismen som utgjør magasinet får jeg jo ikke gjort rent. Det rare er at noen ganger går patronen inn uten problemer, og andre ganger får jeg den halvvegs mata inn og så er det bråstopp.

Så noe inni der tror jeg flytter på seg. Om jeg legger litt press på så glir den litt lengre, men jeg er jo redd for å kile den helt fast.. :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Når du har tatt av forskefter og har magasinet blottet så trekker du bare den "låsbrikken" lengst frem på magasinet rett ut med et lite skruvjern el liknende, denne "brikken" er splittet og låser seg selv.

Slik får du ut "innmaten" i magasinet og gjort rent for gammelt stivnet görr.

 

Mvh bobby

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...