Jump to content

Partizan hylser; bra greier?


Chiefen.v-2

Recommended Posts

Har ladet med Partizan hylser til 6,5x55 og 7mm RM. De klarer ca. dobbelt så mange omladinger som S&B, og halvparten av Norma hylser. Dette plasserer dem midt på treet. Ble overasket da jeg åpnet den første pakka med Partizanammo i 7mm RM. Hylsebeltet så ut som om det var loddet på av Ivar Medås. Men patronene kamret og fungerte problemfritt i halvautoen.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si varierende. Holdbarheten har jeg ikke testet, men de går helt fint å lade om. MYE bedre enn selleri og gulrot (S&B) som nevt tidligere. jeg brukte dobbelt så lang tid på å lade om 40 stk S&B enn jeg brukte på 200stk norma.

 

Kjøp lapua hvis du handler nye.

 

Bruker du 6,5x55 er det billigere å kjøpe ferdigrulla scenar eller norma skytterlagsammo for å lade i, enn å kjøpe hylsa.

Link to comment
Share on other sites

Ble overasket da jeg åpnet den første pakka med Partizanammo i 7mm RM. Hylsebeltet så ut som om det var loddet på av Ivar Medås.

 

Nesten så jeg ser det for meg:

Ivar Medås nynner "Dar kjem dampen, gamle dampen" - lodde lodde - "tak på deg triskona å spring"

Link to comment
Share on other sites

Har noen Partizanhylser i 7x57R, som har gått noen omladninger. Helt ok hylser synes jeg. Ikke veldig stor forskjell fra normahylsene jeg hadde i kaliberet i tillegg. Kjøpte i sin tid flere pakker med 7X57R Partizan 173 grains helmantel, for å få hylser. Trur jeg kjøpte dem helt nede i 5kr patrona for ca ti år siden, hvis jeg ikke husker helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...