Jump to content

Graveringer på praktisk pistol


heman

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er relativt ny innen praktrisk skyting og skal snart gå til innkjøp av eget våpen. Har ikke fått gjort meg opp en mening om hvilken klasse jeg skal satse på, men det blir SD eller PD. Og da 9mm hvis det blir PD og .40 i SD. Er ikke fremmed for å begynne å lade selv. Kom gjerne med innspill om hva dere mener en nybegynner bør satse på, men jeg føler vel at jeg bør prøve å føle meg litt fram med forskjellige våpen og kaliber. Har mest erfaring med Glock.

 

Så til mitt hovedspørsmål. Finnes det et våpen som man kan hevde seg med i praktisk som ser litt fint ut? Med det mener jeg ingraveringer, fine skjefter og lite eller helst ingenting i plast.

Link to comment
Share on other sites

Hei:

 

For våpen som ser fine ut er det én divisjon som gjelder: Classic!

 

Vi er alt for få som skyter classic til vanlig, så jo flere --> jo bedre. Og det går jo an å skyte SD med 1911 også, selv om det kanskje ikke er helt optimalt... Det kommer jeg til å gjøre fram til flere skyter classic til vanlig. Lite morsomt å vinne når man er eneste deltaker i classic, og så blir det litt ekstra kjipt for de standard-folka som blir slått av han med singelstack! ;)

 

 

 

P.S: magasinbytter er tøft!

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at finhet er subjektivt Mr Control!

Det var derfor jeg spesifiserte med å si at jeg liker graveringer, fine skjefter og plastfrie pistoler. Para'en er utvilsomt et flott våpen, og har hatt gleden av å prøve den ved to anledninger ( dog ikke limited versjonen som du har). Som sagt et flott våpen som utvilsomt ville ha vært et strålende valg for meg. Som du sier er den "rå", og det er den, men den er ikke helt det jeg er ute etter.

 

Men hvordan stiller reglementet seg til å gravere en pistol i ettertid hos en gullsmed eller ligenende? Da kunne nok Para'en blitt riktig så fin :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Høres ut som TS egentlig hører hjemme i Classic.

Der har du lite plastikk og fine skjefteplater etter eget ønske. Du får dog ikke ervervelse på Classic enda i NFPS.

Graveringer kan du ha på alle våpen i praktisk, med unntak av produktion så klart ;)

Så om du vil ha graveringer, kjør på! Om du skal hevde deg så vil våpnet bli slitt, det vil få sår og riper, så spørsmålet blir vel om en skal bruke penger på pent utsende eller om en skal bruke dem på magasiner som funker og deler og utstyr...

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...