Jump to content

Våpensøknad avhengig av kaliber skutt under rekruttéring?


Rustfri1

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Jeg er ny på forumet. Har ett spørsmål ift. kjøp av våpen, som jeg håper noen av dere mer erfarne her kan svare på: Jeg går nå rekrutterings-program hos vår lokale pistolklubb, og har skutt jevnt med .22 LR i vél 4 måneder nå. Jeg har pr.d.d ikke skutt 9 mm i denne klubben, men det skal påpekes at jeg har skutt 9 mm tidligere for en del år siden, og jeg har også tidligere eid en .22. (Jeg solgte denne pga. inaktivitet i en del år)

 

Når jeg skal søke om våpen igjen om et par måneders tid, så tenker jeg å søke om både fin og grov samtidig. Jeg skal ha en .22 til trening og bane, samt en 9 mm til praktisk. Fordrer våpenloven at jeg må ha skutt 9 mm i nåværende klubb også for å kunne søke om 9 mm? Eller vil omfattende skyting med .22, samt det faktum at jeg har eid pistol tidligere, være tilstrekkelig til å søke om 9?

 

Alle svar mottas med stor takk.

 

Mvh,

 

Pistol-entusiast på Møre

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte på 357mag og 22 etter 6mnd med 22 skyting, og det var ikke noe problem. Så lenge klubben din har et program som 9mm kan brukes i så bør ikke det være noe problem :-) Spør høvdingen i klubben din. Noen klubber er litt sære og vil helst at man skal ha 22 et års tid for du går over til grovt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...