Jump to content

Velge epoksy til glassfiberstokk - Hjelp!


Lindskog

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Jeg kjøpte for noen måneder siden ei brukt børse med Remington 700 kasse og McMillan stokk. Stokken er dessverre litt kort for meg, så nå har jeg endelig fått røsket av den originale rekylkappa og skal ha på en ny en fra Pachmayr. Den som satt på fra før var limt på plass, så nå som jeg har røsket av alt må jeg i følge Pachmayr (http://media.midwayusa.com/pdf/instruct ... nstall.pdf) grave ut litt av kolbefyllet og ha i litt epoksy slik at skruene har noe å feste i. Dette er noe jeg ikke har så veldig mye peiling på, da jeg stort sett bruker Araldit, Tek7 eller PL400 til det meste. Hva slags epoksy bør jeg bruke til dette, og hvor er det greit å handle det her i landet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over at Araldit er epoksy. Men så vidt jeg har forstått kan epoksy være så mangt, og jeg regner derfor med at forskjellige typer er mer eller mindre egnet til dette formålet.

 

Biltema er jo alltid et godt tips. Det var dit jeg tenkte å dra til uka for å titte, men tenkte jeg kunne spørre her først.

 

Slik jeg forstår dere så trenger jeg altså ikke noe spesielt, bare noe epoksy fra Biltema? Pachmayr anbefaler å bruke noe med stål i, men det er kanskje ikke nødvendig?

 

Beklager hvis diss spørsmålene oppfattes som skikkelig teite, men jeg har aldri jobbet med glassfiber før og vil ikke rote det til med denne stokken.

Link to comment
Share on other sites

Her er det snakk om å feste to skruer, ikke bygge raketter. Jeg hadde brukt 5-min epoxy på sprøyte fra en random produsent jeg hadde i skapet fra før. Ved en eventuell test av skruene ville jeg gjette på at det røyk i fyllstoffet og ikke i epoxyen uansett.

 

Du har helt rett at epoxy ikke bare er epoxy og det er store forskjeller mellom typene, applikasjonene din retferdiggjør bare ikke bruken av "the good shit".

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at epoxy med rask herdetid fort kan bli litt sprø sammenlignet med epoxy med lenger herdetid.

De fleste rc butikker har et bra utvalg av epoxy med en herdetid fra 5 - 30 minutt.

Om du kan leve med at det står og herder litt lengere så vil jeg tro resultatet vil bli best med en 30min epoxy.

 

elefun.no, samt andre hobby butikker har greit utvalg av epoxy lim.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...