Jump to content

ekstra utstyr til første rifle


greb

Recommended Posts

Dvs har ei kombi, men har akkurat bestilt ei S&L classic DL i 308. som første rifle.

Så da trenger jeg litt ekstra ting. Tenke og høre om noen har noen gode tips og komme med ang. Koffert, reim, pusse utstyr, og andre ting jeg ikke vet jeg trenger enda?

Link to comment
Share on other sites

Kikkert og montasje er på plass. leupold vxr 9x3x50 kom med for billig penge.

 

Tenkte å kjøpe s&L hardcore tdm 45 demper, mest for at der er et bra tilbud akkurat nå - har ingen peil på dempere..

 

Sist gang jeg kjøpe pussesett (til .223)var det med en sånn 3 delt stang som knakk i gjengene andre gang jeg brukte den.. men kombien er så kort at jeg rekker gjennom med 2 deler :) - håpet noen har et tips om noe solid og funksjonelt som man likevel kan få med i kofferten.

 

Koffert - Finnes det noe som kan ta både rifla og en kombi/el. hagle i samme koffert? - tenker da at det er praktisk med god plass og ikke for mange kolli og drasse på + at man trenger bare og betale for 1 på fly(?).

Link to comment
Share on other sites

Kikkert m/ montasje.

(masse) Ammo.

Våpenolje.

Boresnake til .308.

Twist, type vokse bilen med. Funker bra til pussing av våpen.

Reim og eventuelle fester.

En våpenkoffert for eventuell reise med fly/kollektiv transport.

Et våpenfutteral for å slenge rifla i noe mens man kjører fra post til post eksempelvis.

Muligens en tofot.

Link to comment
Share on other sites

Parker Hale pussestokk synes jeg er veldig god å bruke: http://landro.no/produkter/skyterekvisita/pusseutstyr_oljer/parker_hale/

 

Boresnake til en kjapp tørrpuss før og etter skyting. Pussestokk er fint når du skal pusse grundigere. Kjøp med "munnstykker", som bronsebørste og til pussepropper. Skaff deg også pusselapper. Våpenolje er for øvrig også kjekt å ha til slik bruk.

 

Litt kjekt syntes jeg, da jeg plutselig fant en slik Parker Halestokk etter broderns dfs-karriere for en halv mannsalder siden (den gang Krag og Mauser kjempet om hegemoniet, før Sauer var påtenkt). Den er til 6,5x55 og går rett gjennom både .222'en og .308'en. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...