Jump to content

Kwik Klip Remington Model 700 Clip Conversion Kit


Jon Erik

Recommended Posts

Noen som har erfaring med dette eller andre. Vurderer å bygge om min ADL til utbyttbar magasin.

 

Her er hvertfall et kit for å bygge om ADL til BDL, slik at man får hengslet magasin i stedet for blindmagasin. Da går det sikkert an å bygge om disse slik at man kan bruke utbyttbare magasiner. Har tenkt tanken selv så gi en lyd hvis du kommer til å gå for en ombygging slik at jeg (og andre som har samme tanke) kan høste erfaringer fra deg :D:D:D.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Jeg også kunne tenke meg å bygge om min ADL til BDL med utbyttbar magasin.

 

Har nettop bygd om min 700 adl med eit slikt kwik klip kit.

 

Hvor mye kosta det totalt med BDL stokk og dette kitet? (Ser du skriver 1000, men er det kun for kitet?). Gjorde du det selv eller ble det jobb for børsemakeren?

Link to comment
Share on other sites

Anbefaler ikke å kjøpe Kwik Klip, ihvertfall ikke til rifler med litt rekyl. Har hatt det på min Remington 700 i 30-06, og rekylen av et skudd gjorde at magasinet falt ut etter første skudd. Har prøvd flere magasiner, og både 4 og 10-skudds, samme problem med begge. Tydeligvis er ikke låsingen i magasinbrønnen god nok.

 

Jeg kjøpte heller original Remington 700 underbeslag for BDL magasin (med originale Remington magasiner) og den har mye bedre låsing på magasinene.

Forøvrig er det mye å spare på å kjøpe disse delene fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Kjetil-A:

Eg betalte 1000 kr for kitet og litt under 1700 kr for stokken. Begge deler er kjøpt frå USA. Gjorde jobben sjølv. Har gjort eit forsøk på søylebedding og på den.

 

Mantaray:

Er ein 30-06 eg har og. Har ikkje hat noken av dei problema du snakker om. Men i tilfelle noko sånt skulle skje so ser det no ikkje det so vanskeleg ut å modifisere magasinet so det sitter betre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...