arsenal Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Min revolver, en smith wesson 686 har vært inne til børsemaker for å forbedre avtrekket. Avtrekket ble veldig bra, men det fungerer dårlig i dobbel action, kun ca. hvert 3 skudd gikk av. Ingen problemer i singel action. Jeg brukte 2 typer ammo, fiocchi 357 og federal 38 special. Jeg ga klar beskjed om at våpenet måtte fungere med fabrikk ammo da jeg ikke lader selv. Jobben kostet nesten 4000 kr. Hva skal jeg gjøre ? Sende den tilbake til børsemaker ? Våpenet må fungere i da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Kanskje er slagfjæra litt slakk, lett å glemme når man skrur de sammen igjen. Stram den skruen som peker fremover med grepet. Om det ikke er problemet, send den tilbake til børsemaker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarex Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 4000kr for en avtrekksjobb, da regner jeg med fjærene er i titan og revolveren er kommet tilbake gullbelagt, normal pris på avtrekksjobb med stoppkule er ifra 700-1500kr hos børsemakere som tuner revolver. Grunnen til den kanskje ikke slår av hettene kan være att han har satt inn for svak fjær, har også erfart at Fiocchi ammo har veldig harde hetter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 (edited) Opplevde akkurat det samme selv. Spesifiserte at den skulle fungere med fabrikk da jeg kun skyter kjøpeammo. Børsemakeren "tunet" sånn at det ble klikk ja. Fortalte mitt misnøye til han og kommer neppe til å levere noen oppdrag til han noengang. Fikset opp problemet selv ved å sette inn originale fjærer.. Edited December 1, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted December 1, 2012 Share Posted December 1, 2012 Jeg fikk også klikk på min etter avtrekksjobb som innebar skifte til Cylinder & slide fjærsett. Holstad våpen fikset det vet å montere original hovedfjær + en enda lettere trigger return spring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.O.N Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Jeg ville started med å spørre hva som konkret er gjort for dem 4000 kr. Er det blitt byttet deler, så skulle du fått dem originale levert med. Vist du da i beste fall holder i neven en slagfær, en liten rebound fjær og en slagstift til den nette verdi av max 500 kr og du vet at du kan skifte alle fjærene på bilen for samme pris, så burde iallefall det minsta vere at den funket. Det er selfølgelig noe arbeidspenger i dette også, men som noen sier ovenfor, typisk pris er kanskje en 1000 kr, og har børsemakeren også brukt tid og ammo på å reise på en skytebane og verifisere arbeidet, så er vel kanskje 1500,- en rettferdig pris. I ditt tilfelle så tror jeg ikke det er gjort heller. Men uansett, børsemakere må overleve dem også og vi vil gjerne ha dem så har dem brukt etpar timer på jobben + deler så blir det fort 1500,-. Men vist ikke noe annet ekstra har vært greia, så er 4000 vel i overkant av det som er normen. Noen justerer den originale slagfjæren, andre setter inn fjær med redusert styrke. Noen klipper Rebound fjæren og andre setter inn en ny med redusert styrke. Ikke uvanligt at slagstiften byttes til lengre type når man også har mindre kraft fra slagfjæren. Det er mere kraft fra hammeren i single action en i double action fordi hammeren går lenger bak og det blir mere spenn i slagfjæren. Men det kan også vere en kombinasjon med at stiften ikke er skiftet til lengre type. Polering av deler forekommer. Tar ikke allverdens tid med en dremel. Et 1/4 - 1/2 turn på skruen på slagfjæren, så tipper jeg ting funker. Vist ikke så burde slagstiften også blitt skiftet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arsenal Posted December 2, 2012 Author Share Posted December 2, 2012 Ja det virker som at jeg har betalt alt for mye for denne jobben. Bemerket at prisen var høy da jeg hentet revolveren, og fikk da til svar at det tok tid og at børsemakeren lagde sine egne deler. Det lå med en fjær som sikkert er blitt byttet ut. I og med at jeg presiserte at revolveren måtte fungere med fabrikk ammo, så kommer jeg til å levere den tilbake slik at de kan fikse problemet. Til den prisen jeg har betalt er det ikke snakk om å prøve å gjøre noe selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.