Jump to content

Hvilken revolver til magnum 2?


JeGeir

Recommended Posts

LW 10" er nok bedre om man ser bort i fra prisen, men et 83/8" original løp er relativt lett, den veier vel mindre med det løpet, enn om det var et 6,5" full lug løp, men for all del rekylen med faktor rett over 270 er moderat. Fordel av noe lenger siktelinje får en med 83/8", men litt arbeide blir det nok med tilpasning og andre sikter på det løpet også.

Link to comment
Share on other sites

Rekylen i ladninger tilpasset Mag2 er veldig snill, så langt tungt løp for å håntere rekylen er overdrevet. Det viktigste er vel å få balanse i skyter`n, løp på min 6 tommer (kanskje helst 7-8") og en ting ikke mange tenker på er klaringen mellom løp og tønne. Med minimal klaring der får man lett faktor nok..

 

En kompis av med ble diska i mag1 på NM for noen år siden. Han hadde lada med 180 grs kuler og en anselig mengde N-110, men hadde ikke kronografert før NM. Problemet var for stort gap mellom tønne/løp... I min revolver holdt skudda med GOOOD margin. Han fikk satt tilbake løpet og justert klaring, og kunne gå ned på ladningen ganske mye og fortsatt klare faktor :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Akkurat med det har DW et problem. Du kan justere løp/sylinderåpning til "0" (til det subber), men i skuddet beveger sylinderen seg mye bakover p.g.a. opplagrings måten som er valgt og DWer gir lave hastigheter. Har vel hatt ca 10 stk. 44mag 10" (9.7" egentlig) og sammenlignet med andre revolvere jeg har hatt i samme kaliber, med både korte og lange løp, gir de altid lavere hastighet.

Sammenligningen gjelder også i .357 og .41, men siste har jeg bare en av. (DW altså :winke1: )

Link to comment
Share on other sites

Kunne Godt tenke meg en S&W 500 Magnum elleren S&W 460 med litt løp ca. 83/8" det skytes jo på opptil 200 meter å da skader det ikke å ha litt ekstra

og så er det noe som heter metalsilluett ,å da kan det være lurt å ha noe kraftigere skyts, jeg har blandt annet en S&W 629 Clsssic med 5" løp, og det er greit opptil en 50m. etter det er det værre.

Så mitt spørsmål er har polisen fått med seg at det igjen kan selges Revolvere i 500S&W? Jeg har en ting til på hjertet Thompson må vel gå for rifletypen Encore men jeg ønsker piper både lange å korte, ser noen får registrert våpen som kasse og løp, hva lønner seg. Det er jo et våpen som kan brukes til det meste.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

@roland

500 S&W er ikke tilatt for erverv i Norge pr i dag,

Når det gjelder metalsilhet, holder det i massevis med .44 magnum - har egentlig aldri sett noen som har benyttet super patronene til S&W i sporten.

 

Når det gjelder Thompson contender problematikken så er det lurest å snakke med dit våpenkontor hvordan det løses. Men det enkleste hadde nok å få registrert en kasse som gevær og en kasse som pistol

Link to comment
Share on other sites

Eller om du har et medgjørlig våpenkontor, få registrert, som låskasse og at den kan benyttes til begge deler, løp registreres da som til rifle, eller pistol og riktig kolbe/grep benyttes sammen med dette.

Til silhuett holder 44 mag i massevis, men standard .357 vil kunne sette igjen bukker. .41 mag er et gunstig middelpunkt :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal skyte stevner, er det dobbelaction som gjelder. Prøvde meg med ruger superblachawk 10" .... Ikke alltid alle 5 kom ut :mrgreen:

Den trenger et nytt hjem....

Da har nok arrangøren vært litt for gnien på skytetidene. Korteste skytetid bør bare unntaksvis være under 12 sekund. Selv skyter jeg Super Blackhawk 7 1/2", og har aldri hatt tidsnød. Derimot er det mange som sliter med orgiginalskjeftene i tre. De gjør nemlig at våpenet ruller i hånda. Og da må man ta nytt grep for hvert skudd. Monteres gummigrep, elimineres dette problemet - hvis du har store nok never, da. Da vil forskjellen fra en DA-revolver være litt høyere kjernelinje, og at du spenner hanen når våpenet "faller ned" i rekylen.

 

Og til dere som synes ladingen er plundrete: De andre på laget får bare vente - man tar den tiden man trenger i løypa. Å stresse opp en medskytter ved å kommentere at han bruker mer tid på å bli klar enn de andre er dårlig sportsånd.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...