Jump to content

Antonio Zoli 1900


shooter 2

Recommended Posts

Guest graahund

Helt riktig "shooter2", det var et problem. Om ikke stort så hendte det. Det ble også produsert en annen etterligning som kaltes Viking og den hadde samme problem. Den kjøpte jeg av en våpenforhandler på Mysen i sin tid og kvitta meg av med den så fort jeg fikk en sjans. Husqarna 1900 var på den tiden så populær at den var vanskelig og få tak i.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Nå har jeg riktignok hørt om at det har skjedd, men jeg tror det er litt overdrevet.

Har hatt min AZ1900 i litt over 14år, og skutt flere tusen skudd med den i tillegg til mye tørrtrening for å øve på kjapp repetering med kolben i skuldra, først som 6,5x55 og nå som 9,3 x62 og hevarmen har ikke falt av på min.

Jeg synes det er ei fenomenal rifle med nydelig sluttstykkegange og, på min ihvertfall, et meget godt avtrekk som aldri har blitt rørt siden den ble kjøpt. Dette er min absolutte favoritt blandt langbørsene i skapet. Nå skal det sies at jeg synes finnishen har blitt dårligere på de siste utgavene, så jeg ville vel ha gått for en litt eldre utgave uten løst magasin.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

jeg har også hatt problemer med sluttstykket. det er loddet fasst nå. magasinet mitt er også dårlig. detter ned i framkant,slik at blytuppen blir ødelagt i "veggen" rett før løpet. mater derfor dårlig. løses sette problemet viss jeg hadde fått byttet fra løsst magasin til "hengsel magasin"??!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både en Antonio Zoli 1900 og en Husqvarna 1900 og synes både finish, boltgange og avtrekk er best på førstnevnte. Har aldri opplevd problemer med Zolien, annet enn det som ble nevnt om dårlig mating fra magasin. Det løses imidlertid enkelt ved å bytte ut den originale spiralfjæra med en fjær fra en gammel mauser som slipes til passende bredde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

hei. låner denne tråden litt er det noen av dere som vet hvordan man tar ut sluttstykket på en zoli 1900. fikk børsa mi her om dagen og var og skjøt i dag, men når jeg skulle prøve å ta ut sluttstykket så fant jeg ikke noen måte å gjøre det på. trodde det var den lille spaken som er foran sikringa, men det skjedde ingen ting. børsa er kjøpt brukt. kan noen hjelpe meg? takker for svar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...