Jump to content

Lee classic loader


marlin95

Recommended Posts

Lee Classic Loader, var faktisk min første og eneste ladeløsning i ca. ett år!

Lærte mye av å lade på denne måten, men selvfølgelig tidkrevende. Presisjonen var helt på høyde med de ladninger jeg klarer å fremskaffe med presse,

men da ved hjelp av digital kruttvekt (liten sak). Fikk aldri til likt volum med den dypperen som følger med.

 

Kommer til å ha den med meg videre som fast inventar på laderommet, da jeg kanskje en dag må lade på skytebanen... :)

Link to comment
Share on other sites

Du får opptil fire ganger gjenbruk av en .308Win i en Lee Loader før problemet med helpressing kommer inn. Sett at man besitter nok hylser eller kjøper nye er det ingen hindring å kun bruke disse ladesettene fremfor å punge ut tungt for komplett turret system. Min erfaring baserer seg på ladninger til langhold hvor presisjonen på ladningene var gode til tross for at jeg var/er nybegynner og at settet er "enkelt". Prossesen lettes ved å kjøpe en auto-prime for enklere tennhett isettning samt en digital vekt. Litt krutt, tennhetter, kuler og hylser så får du hjemmeladning til å lønne seg, til tross hva enkelte vil mene.. :)

 

Lee Loadern er svært enkel i bruk, såpass enkelt at jeg nesten skulle ønske jeg droppa å investere i en Hornady presse og bare heller handla mere hylser istedenfor.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...