Jump to content

rødpunktsikte.


Arvid.N

Recommended Posts

Hei. :)

 

Nå om dagen sitter jeg og vurderer et rødpunktsikte til rifla for merker kikkerten blir litt stor i tett skog og når jeg skal ha et raskt skudd..risikerer jo at dyret er vekk før jeg finner det i kikkerten av og til...

 

Så vurderer aimpoint.. men hvilken modell skal jeg velge? :)

Noen som har erfaringer og synspunkter på bruk av rødpunktsikte både på storvilt og småvilt jakt? :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad i aimpoint, har brukt forsvarets Pro en del, og en CompC. Liker begge to veldig godt... Har til og med hatt en 3000 en gang i tiden...

 

Jeg synes de er greie opp til 100meter..

 

Men har skutt på 300 meter og mer med Pro, på en hk416k... med varierende hell....

 

 

:-)

 

Edit: Jeg glemte å skrive at jeg nå bruker en compc privat. Har den i en scout montasje (forran låsekassen) Det gjør at det er oversiktlig, naturlig å skyte med åpne øyne og raskt. IMHO

Link to comment
Share on other sites

Hva med Docter sight? Har kun kikka i det i butikk og lest om det. Det er kanskje mer ømfintlig i sterkt sollys en aimpoint?

 

Har også lest litt om andre merker. Men etter det jeg leser meg til så er aimpoint det eneste rødpunktsiktet der prikken ikke trenger være sentrert eller noe sånn skjønte det ikke helt men ja..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...