Jump to content

kjøp av luftpistol for nybegynner.


S.Arnesen

Recommended Posts

Har i helgen gjennomført sikkerhetskurs for pistol og vurderer å kjøpe meg egen luftpistol. Syns ikke luft var så veldig spennende, men var utvilsomt god trening. Spørsmålet mitt er egentlig om det finnes noen kurant luftpistoler som ser ut som pistoler og er greie nok til å skyte på innendørs bane? Syns disse match pistolen ser helt forferdelige ut, og det ødelegger lysten på å skyte med di.

 

Takker for tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

siden du har hatt sikkerhetskurs, velger jeg å gå ut i fra at luftpistol-kjøpet er en slags "mens jeg venter på å få kjøpe kruttvåpen" overgang(?), slik at du kan trene litt hjemme eller hvor som helst.

Men, du skriver "innendørs bane", så jeg forstår ikke helt om du ønsker å skyte luft på 25m eller hva? har dere ikke kalibervåpen i klubben du kan låne inntil du får kjøpe selv?

 

om du vet hva du skal kjøpe av kruttpistol når den tida kommer, kan du jo eventuelt kjøpe en luftpistol som ligner på denne?

hvis du skal handle 22-matchpistol bør du virkelig kjøpe deg en match-luft, slik at ihvertfall grepet vil kjennes igjen når du får kalibervåpenet.

 

om du kun skal skyte for moro skyld (noe som selvfølgelig er helt ok :winke1: ), betyr det da så mye om pistolen treffer 8èr eller 10èr?

Link to comment
Share on other sites

Med innendørs banen mener jeg banen som klubben har hvor det skytes luftpistol på tirsdager. Det skytes på 10m. Låner vanligvis klubbvåpen for å skyte 22lr foreløpig ja, men tenkte å trene litt med luft for å kanskje få luket ut litt uvaner. Jeg skyter for moro skyld, så blir ikke noe match båpen på meg. Litt av gleden for min del er at våpenet skal se ut som ett våpen. Hehe

Link to comment
Share on other sites

ok :smile:

 

uvaner, napping osv har du mulighet til å luke vekk uansett hvilke pistoler du bruker, men det er også klart at det blir vanskelig å se resultatene av treninga om du har en luftpistol som sprer som e hagle(:

 

jeg tror, at om du kjøper noe billig møkk som ikke treffer samme hvor godt avtrekket ditt er - vil du gå rimelig kjapt lei.

men om du kun skal trene teknikk og virkelig ikke bryr deg om hva du treffer, ville jeg kjøpt en luftpistol som ligner på kruttvåpnet du skal kjøpe deg.

Link to comment
Share on other sites

Som ett rimeligere alternativ, kan du vurdere Crosman American Classic 1377. Nå har jeg tilnærmet null erfaring med andre luftpistoler, men denne har ett godt avtrekk og sender kula der man sikter. Brukte denne til "tørrtrening" hjemme da jeg var mer aktiv pistolskytter. Ikke noe for konkuranser, men grei til trening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...