Jump to content

Oppegård SL arrangerer PPC1500 Vinter Cup på Kurud


ojoh

Recommended Posts

OSL arrangerer åpen vinter cup i PPC1500 på 4 lørdager gjennom vinteren 2012/13. Vi deler skytingen i to lag av maksimum 16 skyttere, hvor det første laget starter kl 1200 og det andre laget starter kl 1400. Det blir anledning for medlemmer og ikke medlemmer å melde seg på og vi vil helst ha forhåndspåmelding. Det er full anledning til å møte uanmeldt, men man er da ikke sikret plass i lagene og det kan bli en del venting. Deltagere må ha PPC godkjenningskurs.

 

Vi legger opp til en full PPC 1500 match (minimum 150 skudd) hvor vi noterer resultatet og summen av de tre beste startene vil bli lagt til grunn for kåring av den beste skytter i OSL Vinter Cup. Startavgiften settes til 50 kr for å dekke skiver/materiell (betales kontant ved oppmøte).

 

VIKTIG: Vi ber om at skytterne møter minst 30 minutter før start og påmeldte skyttere som ikke er i baneområdet 15 minutter før start vil bli erstattet med uanmeldte skyttere, og kan da miste plassen i laget hvis det blir fult.

 

Følgende datoer er planlagt:

 

Lørdag 15 desember 2012

Lørdag 19 januar 2013

Lørdag 2 februar 2013

Lørdag 2 mars 2013

 

Ved påmelding angi når du ønsker å skyte (1200 eller 1400), men vi forbeholder oss retten til å justere i forhold til deltagere. Startlister vil bli gjort tilgjengelig senest onsdag før skytingen.

Påmelding skjer til: oivindj(alfakrøll)no.ibm.com,

 

se også http://www.oppegaard-sl.org/

 

Med vennlig hilsen

 

Øivind Johnsen

Oppegård Skytterlag

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har du lyst til å ha det gøy, er det fortsatt plass på vintercupen. Vi har plass til 16 stk på hvert lag. Dette er mest moro, og litt alvorlig, Du kan delta på 1 stevne, eller alle om du vil. Jeg gleder meg til å se dere. Startavgift er bare 50 kr. Kanskje blir det pølser og vafler. Resultatene fra OSL VC blir sendt til WA 1500 for registrering og vil gi poeng i WA ranking og WA nummer for de som ikke har det.

 

Jeg vil ha med meg diplomer til alle som tok kurset 3 november

 

Mvh

Tom Robert sletta

Leder Osl

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da har vi vært igjennom første runde av OSL PPC Vintercup på Kurud med 24 starter fordelt på to lag. Vi hadde 4 mann som stilte på PPC kurs med brødrene Hegstad som entusiastiske og fantastiske instruktører. Kursdeltegerne fikk også sine førte tellende runder. Vi fikk noen avmeldinger på tampen pga været men været var ikke noe problem da all skyting foregikk fra overbygd standplass. Vi tar imot forhåndpåmeldinger til de neste stevnen og det er fremdeles plasser igjen, men jeg tror mange av de som møtte i går rask vil sikre seg videre deltagelse. Resultatlisten er lagt ut på hjemmesiden til Oppgård SL http://www.oppegaard-sl.org/

 

Øivind Johnsen

OSL

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei alle PPC skyttere og godt nytt år.

 

Vi har rundet nyttår og lagt 2012 bak oss, og håper ingen har skadet øyne eller avtrekksfingre i forbindelse med utagerende nyttårsfeiring. Vi hiver oss ut i runde 2 av OSL PPC 1500 Vintercup lørdag den 19 januar på Kurud i Oppegård. Noen har allerede meldt seg på, og plassene er ferd med å fylles, men jeg sender en liten påminnelse til de som fremdeles sitter og planlegger kalenderen for januar.

 

Standplassen ble ryddet for is i romjulen og vi har slisset dreneringsspor i betongen slik at eventuelt vann skal renne vekk. Vi kommer også til å handle inn en rull med filtgress-matte som vi kan ligge på, men ta med underlag, så skal vi gjøre vårt beste for å holde snø og is unna standplass inntil lørdag den 19.

 

Så hvis dere som ikke har meldt dere på ønsker å holde av plass, send meg snarest et hint til oivindj(alfakrøll)no.ibm.com så setter jeg dere på lista.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har vi gjennomført runde 2 av PPC Vinter Cup på Oppegård SL's PPC bane på Kurud. Til tross for -12 hadde vi 23 starter fordelt på to lag. Filtgresset fungert bra og oppgraderingen av standplassen falt i smak hos skytterne. Klistrelapper fungerer dårlig i kulda og det var litt problemer med å få de til å sitte, men vi fikk det til etter hvert. Det er helt klart at trening hjelper og resultatene var gode - to mann var helt oppe i master/high master klasse (..the usuall suspects) i revolver. (se http://www.oppegaard-sl.org/Arkiv-Resul ... 1-2013.pdf" target="_blank).

Neste runde er lørdag 2 februar, så det er bare å hive seg rundt å holde av plass. Vi vil prioritere at alle får skyte en omgang men marker gjerne om du vil skyte flere ganger så lager jeg en reserveliste på hver runde. Vi har 16 standplasser og klarer to omganger (32 starter) innenfor skytetiden 12 -16 på lørdag.

Påmelding til: oivindj(alfakrøll)no.ibm.com

 

Øivind Johnsen

Oppegård SL

Link to comment
Share on other sites

Vi er snart klare for tredje runde av Oppegård SL PPC Vinter Cup. Det er nå fullt i første laget kl 12 men noen plasser igjen på laget kl 14. Temperaturen er meldt på riktig side av frysepunktet og alt ligger til rette for gode skyteforhold. Alle påmeldte skyttere holdes underrettet via Mail og vi legger ut starlisten på hjemmesiden vår på torsdag før skytingen.

Øivind

OSL

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

På lørdag 2/3 går siste runde i PPC 1500 Vinter Cup på Kurud i Oppegård. Vi starter allerede kl 1000 og vil kjøre 3 lag av 16 mann, med start kl 10 - 12 - 14. Oppmøte en halv time før skyting. Vi har noen få plasser ledig kl 10 og 14, hvis noen vil være med. Startavgift er satt til 100kr og dekker kaffe og pølser.

Meld deg på til: oivindj(alfakrøll)no.ibm.com så får du umiddelbar respons om du får plass og eventuelt når du skal starte.

 

Øivind

Oppegård SL

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har vi kjørt igjennom 4 runder med PPC 1500 Vinter Cup på Kurud. Siste runde kjørte vi tre lag med 40 starter til sammen. Vi har plass til 16 mann i laget, og kunne fått plass 8 starter til, men vi er veldig fornøy med oppslutningen. Siste runde hadde vi også temperaturen på pluss siden. Totalt har vi hatt 130 starter i OSL PPC 1500 VC. Oppegård SL har utdannet omlag 50 nye PPC skyttere i løpet av siste halvår, og med de tilbakemeldingene vi har fått så er vi helt overbevist om at PPC er kommet for å bli. Vi kommer fortløpende til å holde kurs så snart vi har mange nok påmeldte, og vi planlegger flere PPC stevner utover våren / sommeren. Vi har søkt om å få holde det første offisielle NM på Kurud i august.

Øivind

OSL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...