Jump to content

Ser ikke hundespor mens jakta går


dreverjeger

Recommended Posts

Har 220 med dc40. Andre som bruker garmin astro, forteller at de ser hundens spor på hånddelen mens jakta pågår, men kan ikke hjelpe meg å finne ut av hvordan jeg kan få til det samme. Jeg ser den stiplete linjen etter meg selv, men ingen etter hunden, og lurer på om muligheten finnes, og i tilfelle hvor jeg går får å slå på denne funksjonen?

Er jo ikke noe problem når jeg overfører til kart eller google earth på pc når jeg har kommet hjem. Problemet er ute i felten.

Min 220 og halsbåndet fungerer forresten bra. I dag var det signal til 3 km (åpent landskap), mens i kupert område mister jeg bikkja ofte ved ca 1 km. Var såvidt jeg husker bedre når det var nytt, men ikke noe krise foreløpig..

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg hadde samme problemet. Du "toggler" hundens spor av og på ved å trykke på map knappen når du er i map modus.

Altså: trykk først på map knappen og zoom inn på hund. trykk på map knappen igjen og hundens spor blir synlig. trykker du ennå en gang på map knappen forsvinner det igjen. Tror du kommer tilbake tiil sist valgte modus hvis du går ut av map for så siden gå tilbake igjen.

 

Håper det hjelper1

 

Paal

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ett lignende problem på min astro 220. Noen ganger forsvinner sporet til bikkja under jakt. Jeg ser da bare selve ikonet til bikkja som beveger seg rundt. Dette skjer helt plutselig uten at jeg trykker på noe spesielt. En annen feil på min enhet er at avstanden fra bikkja ikke oppdaterer seg i kartvinduet. Jeg må zoome inn eller ut for at den skal bli oppdatert.

Skal få sendt inn min til forhandler etter årets sesong for å ta en titt på den.

Link to comment
Share on other sites

Takker. Får teste det i felten, om ikke jeg skal sende kjerringa nedover gata i kveldsmørtnan her :-)

Håper det virker når jeg skal ut neste gang.

(ER det andre syn på hvordan dette gjøres, er jeg takknemlig for ytterligere svar)

Hva synes dere forøvrig om rekkevidden på halsbånd. 1 km i kupert terreng, minst tre ganger så mye i åpent. Husker jeg feil når jeg mener det var bedre når utstyret var nytt?

Her er forresten et bilde fra dagens los, hundespor overført til google earth

http://dreverjeger.blogspot.no/2012/11/ ... -bein.html

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde at bikkja ble "frosset" i terrenget. Sto på samme plass i tre kvarter, mens losen vitterlig gikk langt unna. Tilbakelagt distanse for bikkja rikket seg heller ikke. Dette ødela muligheten for å postere om for oss. Jeg måtte kjøre inn i området og krysspeile. Til slutt "peilet" jeg bikkja inne i en bil! Der var den ikke, men i stedet ca 1km unna, der den hadde kommet fram til etpar av jaktkompisene. De meldte meg på radio.

I ettertid har noen fortalt meg at det hjelper å slå av håndenheten, for så å restarte, når slike ting oppstår.

Link to comment
Share on other sites

Skal få sendt inn min til forhandler etter årets sesong for å ta en titt på den.

 

Tips: Hvis du går på rma.garmin.no og registrerer inn saken sjøl (pass bare på at du har kvittering fra forhandler) slipper du å ha et mellomledd, får serviceoppdateringer på mail og kommuniserer direkte med serviceavdelinga hos Garmin. De er knallryddige på dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...