Jump to content

MG-34 løp kvalitet?


NM149

Recommended Posts

Det datt inn et par slike løp her om dagen og derav mitt spørsmål.

Er dette kvalitetsløp man kan bruke til noe eller ikke, eventuelle bruksforslag mottas med takk.

De har begge låsestykker med Waffenamt merker og er i kaliber 7.62x51, begger har fine bommer

og er i god stand.

Link to comment
Share on other sites

MG34F1 har ei trekt pipe i Bofors stål. Pipa e tilnærmet sylindrisk og har stigning 1:12 (1:300mm).

MG34F2 har ei hamra pipe med samme stålkvalitet som AG3. Pipa er kon og forhåldsvis tynn mot munning (tykk helt i munning) og har stigning 1:10 (1:254mm).

Hvis pipene er brukt til å skyte blå- eller løsplast bør du pusse litt med stålull for det ble ofte dannet rust under plasten som vanligvis ikke vises før pussing med litt stålull og olje.

 

Kvaliteten er ekstremt bra på begge typer.

 

Thor

Link to comment
Share on other sites

Mg løpa er sikkert av god kvalitet men når de er brukte hadde jeg styrt unna. Man vet ikke hva de har vært utsatt for og hvor mange skudd de har gått. Man får satt inn nye Walther løp i ønsket kaliber,profil og lengde for 4-4500kr. Betale 3500 for et ferdig innsatt MG løp man ikke vet noe om gidder ikke jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har ei slik pipe i min M98 i 308 Norma magnum. Det er jo litt jobb før du får ei slik pipe gjenget, brotsjet og formet utvendig, pusset og brunert. Skal man betale noen for å gjøre dette så blir det ei dyr pipe. Kan man gjøre det selv så blir det ei billig pipe. Men mye jobb.

TEM

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...