Jump to content

Bom-fast!!!


rypsteggen

Recommended Posts

Nån som veit kordan i hæ....ette eg ska få løus løpe/låsekassen fra stokken? Børsa va bedda før et knapt år sia hos børsemaker, å nu når eg så gladelig sku ta rundvask på den, så sett det dæven så fast:(((

 

Har prøvd å pekke førsiktig rundt omkring men nytte ikkje,

Har jo ikkje løst å rasere børsa, hjææælp!

Link to comment
Share on other sites

Skru bakre skjefteskrue inntil og løs den en halv tørn, da er bakre del av låskassen løs men holdt på plass av skruen.

Skru framre skjefteskrue helt inn og skru den 3 til 4 tørn ut igjen, sånn at det er noen mm gap mellom skruehodet og stokken. Sett en dor mot denne skruen og gi den et rapp med hammeren. Dette BØR funke, og har funket for meg flere ganger :)

Link to comment
Share on other sites

Tror det er lurt å levere børsa til samme børsemaker som gjorde jobben. For om det er han som har gjort feil, som feks å glemme slippmiddel, får han rette opp i skaden selv. Kjedelig om du ødelegger noe. Blir vel du som fort blir sittende med svarteper da. Bedre om den samme børsemakeren ødelegger noe... :?

Link to comment
Share on other sites

Va litt snar dær, som SittingDuck sier, mente jeg mekanisk låsing i beddemassen. Men dum er jeg også, spurte ikke hvilket våpen dette dreier seg om. En rund låsekasse(om så bare på sidene, feks M98) som er bedded ned dypere enn klokken 3 & 9, er vanskeligere å få opp igjen. Da er åpningen i beddemassen mindre enn ytterdiameter låsekasse.

Våpen med fast rekylklakk, som ikke er beddet ned i stokken med klaring foran og eventuelt på sidene(kan gjøres med tape), kan være vanskelig å få opp. Men det er ikke noen lov som sier at det må være klaring, er bare litt lettere å forholde seg til i etterkant. Rekylklakker ja.... Rem700 er litt av en klassiker, dær kan klakken være litt skjevt montert, eller... den har større diameter nederst. Tja, da sitter`n. Men nu skal æ slutte å lyge å skryte.

Men uansett etter bedding er det en fordel å demontere våpenet, for å sjekke hvor bra det ble.

Snakk med personen som gjorde jobben, han/hun fikser det helt sikkert. Ikke alt går som det skal hær i livet, noen ganger er det bare trist å leit alt sammen. Men prøv å lever våpenet til en annen, da skal du få høre hvilken slubbert som gjorde arbeidet. Utalelser som dette får oss til å føle oss større og flinkere, ikke sant?

Ingen blir riktig flink uten å gjøre en bommert nå og da, det er sånn vi blir flinke.

Njet, nu e d på tide å avslutte, ha en fin aften alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...