Jump to content

aktivt medlemsskap


slopestyle

Recommended Posts

da må du kjøpe våpen som er godkjent innen dfs.

Pressisering: I prinsippet er det kun Sauer STR200 som gjelder, selv om en lovlig kan benytte enkelte Mauser utgaver og Krag jørgensen geværer. (Mer om dett ei kapittel 6 i Skytterboka).

 

 

Det der er vel den dårligste presiseringen jeg har sett noensinne....

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom våpenkontoret for å levere søknad på Sauer 200str i cal. 22lr idag. Sålenge bruksomerådet sto som trening/konkurranse og ikke jakt (ville ikke fylle jaktgarderoben mer enn nødvendig), så måtte jeg fylle ut et eget skjema om hvilke programmer og skytterlag våpenet skulle brukes i, samt aktivitet.

Det er det samme skjemaet som brukes i forbindelse med erverv av håndvåpen som de nå har tatt i bruk når det gjelder rifler til trening / konkurranse etter at våpenloven fikk seg noen små justeringer her i sommer.

Jeg har vært medlem i dfs i 10 år, men det er først nå jeg skal handle egen sauer. (hvor aktiv jeg er eller ikke aner jo ikke dama bak disken)

Det skjemaet skal underskrives av skytterlaget og legges ved søknaden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom våpenkontoret for å levere søknad på Sauer 200str i cal. 22lr idag. Sålenge bruksomerådet sto som trening/konkurranse og ikke jakt (ville ikke fylle jaktgarderoben mer enn nødvendig), så måtte jeg fylle ut et eget skjema om hvilke programmer og skytterlag våpenet skulle brukes i, samt aktivitet.

Det er det samme skjemaet som brukes i forbindelse med erverv av håndvåpen som de nå har tatt i bruk når det gjelder rifler til trening / konkurranse etter at våpenloven fikk seg noen små justeringer her i sommer.

Jeg har vært medlem i dfs i 10 år, men det er først nå jeg skal handle egen sauer. (hvor aktiv jeg er eller ikke aner jo ikke dama bak disken)

Det skjemaet skal underskrives av skytterlaget og legges ved søknaden.

 

 

Fikk du det skjemaet hos politiet eller er det tilgjengelig på nett?

Har fått dokumentasjon på aktivt medlemskap nå.

Blir vel den biten som mangler da.

 

Ellers, takk for gode svar folkens

Link to comment
Share on other sites

Det skjemaet fikk jeg av hu hyggelige damen bak disken, ja :) Jeg tipper de skjønner hva du mener sålenge du sier du har tenkt å søke om ervervstillatelse av rifle til trening eller konkurranse.

Når hu så det på min søknad, så sa hu "Da er det enda et skjema som skal fylles ut", så det hørtes ut som om det var noe som nå var vanlig praksis.

 

 

Edit: Om skjemaet er tilgjengelig på nett eller ikke er jeg usikker på... Det burde vel egentlig være det, siden det ikke består av 4 lag papir slik som selve våpensøknaden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...