Jump to content

skifte løp m98


Sixpointer

Recommended Posts

  • 4 months later...

Da var faktisk løpet utskutt.... Ikke gått mer enn 400 skudd :evil: Pusset etter 20 skudd hver gang jeg har skutt, ikke varmskutt, kun 3 skuddsserier, men likevel gåent...Aldri mer Shilen hvertfall...

Men slik er det, var gøy så lenge det varte :winke1:

Så da er det inn med nytt løp i noe annet. Noen med gode forslag til hva som passer til bolten som er tilpasset 257 wby?

Rifla er en mauser m98. Noen som har en formening om det gå å sette inn et løp i noe så enkelt som 6,5x55? Eller krever det mye tilpassing?

Har rifler i 17 hmr, 308, 338 lapua og 375 hh fra før av.

Link to comment
Share on other sites

6,5x55 vil nok by på problemer når støtbunn og vanger er åpnet opp til 257 Wby.

Hvorfor ikke 264 Win mag?

Det går utmerket å kamre om en "utskutt" 6,5x55 pipe.

Jeg hadde dette kaliberet tidligere, mye moro, og topp presisjon.

Hvis du har 257 Wby hylser, så kan de enkelt åpnes opp til 264 Win.mag.

Minimumslenge på pipa bør nok være 26" for å få god hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Har du handlet Shilen hos Midway? Har selv hatt ei Borderpipe (6ppc) som var finito etter ca500 skudd, så møkkapiper får man kjøpt hos alle produsentene...hvis dét kan være no trøst;-)

 

Vet faktisk ikke hvor den er kjøpt, kjøpte den brukt av en. Kan jo være det har vært ugler i mosen, og at den er gått mer enn lovet, men det blir spekulasjoner. Spist er spist osv :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet ovenfor, bare få tak i nytt sluttstykke. Koster rundt en 500-lapp på qxl så kan du hive i de vanlige kalibrene. Så kan du ev. få ei ekstra pipe i ett kaliber som passer bolten du har senere. Ei lita løpsstikke og kassenøkkel da så har du systemvåpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lyst å bruke bolt og kasse som jeg har nå, så da er jeg ikke helt enig med meg selv hva jeg skal putte i den...

Har falt ned på enten nytt løp i 257 eller noe i helt andre enden av skalaen. 458 lott.... :winke1: Vil det gå? Er samme bunn og lengde vel? En hendig kort rifle i dette kaliberet hadde vært en bra skogsrifle.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo kamre løpet i 458 Lott og fylle magasinet med 458 win for de som vil det..

Ellers så kan man jo kamre det til 450 Marlin, da har man gode muligheter for sub ladninger.

Tipper det burde funke fint med matingen også, spesielt dersom man lader med noen lange dreide kuler for sub.

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo kamre løpet i 458 Lott og fylle magasinet med 458 win for de som vil det..

Ellers så kan man jo kamre det til 450 Marlin, da har man gode muligheter for sub ladninger.

Tipper det burde funke fint med matingen også, spesielt dersom man lader med noen lange dreide kuler for sub.

 

Blir jo litt unødvendig det da...

Kanskje det blir 458 win da... Får la dette prosjektet ligge litt i bakhodet å gruble, og ser hva jeg havner ned på. Ikke noe som haster, nettopp fått ny rifle i 338 lapua i hus, så blir vel å skyte litt med den nå, og bli kjent med den frem til jakta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...