Jump to content

Magasinholder


Atropos

Recommended Posts

Meldte meg nettopp på et kurs i praktisk pistol som går til helgen i Oslo. Var på Intersport i Bogstadveien og kjøpte belte og magasinholder, men så viste det seg da jeg kom hjem at holderen er alt for liten for mine Glock 17 magasin. Er det noe annet sted i Oslo jeg kan få kjøpt magasinholdere til Glock 17 som passer for en nybegynner nå før lørdag 20. oktober?

 

På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har muligheten til å kjøre litt så har de sikkert enten hos Winge Våpen i Moss, eller Jaktdepotet i Drammen. Vet du spurte om Oslo, men det er jo ikke flusst av våpenbutikker for praktiskskyttere her i hovedstaden. Hvis ikke så kan du ringe oscarmike.no og høre om de kan sende deg pr post. De har veldig god service, og prøver så godt de kan å hjelpe kundene sine. Ekspress over natt, så er du praktisskytter før du vet ordet av det :D

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på hva du mener med innlegg. Jeg bare ba fyren bak disken om holdere som kunne brukes til Glock 17 og han kom med en dobbeltholder i kydex. Det første jeg tenkte var at åpningen var veldig smal, men han påstod at det bare var å justere skruen så var ikke det noe problem. Prøvde det da jeg kom hjem og det stemte ikke. Skruen holder holderen sammen og i tillegg ser jeg nå at det står "Single Row Belt Model" på den. Modellen heter forøvrig "Uncle Mike's Law Enforcement 5137-1".

Link to comment
Share on other sites

Hvis du først skal handle hos oscarmike, så kjøp bladetech http://www.oscarmike.no/products/blade-tech-pro-series-competition-mag-holder

kan føles dyrt, men uten tvil verdt det!

Du trenger egentlig bare 2 slike, også et par extra vanlige (4 magasiner i beltet) slik du har, eller glock sine orginale holdere.

 

De to første magasinene må man få tak i fort, og min erfaring er at glock og kydex-holdere er slitsomt å få magasin opp av i forhold.

Med 4 magasin i beltet, så slipper du å ha det siste i lomma. Kjekt til longstages og trening.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke nødvendigvis mag holdere hvis du har greie baklommer. Kan ha det som en start men annbefaler mag holdere uansett etterhvert

5.2.4 Spare ammunition, magazines and speed loaders should be carried in retention devices specifically designed
for that purpose. Carriage of additional magazines and speed loaders in rear pockets of shorts or trousers is
also approved.

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle tipsene som har kommet inn. Jeg endte opp med å bytte inn de jeg hadde kjøpt med noen som faktisk passet. Får klare meg med dem nå og heller kjøpe de Bevern linket til når jeg har kommet mer inn i det. Har et hylster fra http://www.ckcs.co.za/ og skal se hva han har av magasinholdere neste gang jeg treffer ham.

 

Igjen takk!

Link to comment
Share on other sites

Om man bruker de, ja. Enkelte av folkene på GV er notorisk motstander av å bruke sunn fornuft. - Jeg ville aldri kjørt noen opp i Open med magasiner i front pockets med mindre de faktisk brukte de... - Om jeg SER noen putter de ned i lommene forran, ja vel... Da får de beskjed om å fikse på samme måte som de ville fått beskjed om de stiller med magholdere på feil plass. Heldigvis har vi litt høyere "sunn fornuft"-nivå i Norge enn mange andre steder.

 

Å kjøre noen opp i Open fordi de har et magasin i lommene forran er bullshit. Hvilken fordel har de av å ha et magasin der, liksom?

 

Jeg lover, om jeg ser noen med en magasinformet bul i buksene etter de har fullført en øvelse, så skal jeg lukke øynene og late som det var noe jeg ikke ville se, ala et erigert lem eller noe slikt, selv om dette kan medføre ubehag for meg... Det strider så vidt jeg vet ikke mot den store kloke boken.

 

De eneste som putter magasiner i lommene forran er vel de i production som benytter seg av et "lademag" fordi de er livredde for å putte mer enn 15 i magasinene de har i beltet. Dette kan muligens bli en problemstilling i Classic etterhvert, men det er jo bare å be folk dytte magasinene i baklommene.

 

Sitter utstyret feil, og RO ser det, skal ikke skytteren startes, ergo skal heller ingen pushes opp i Open, med mindre ROene ikke gjør jobben sin. Men som sagt i Classic kan det uansett bli en problemstilling, ikke så lett å se om en deltager har lommene fulle av singlestack magasiner som aldri blir tatt ut av lommene før start...

Link to comment
Share on other sites

Siden de er tilgjengelig for skytteren under COF så det har ikke noe og si om han bruker de eller ikke, men det er fliseskikkeri. Ingen dreven skytter tror jeg stiller med mag i lommene ( kansje classic ja ). Det vel ingen fordel av det men det er en regel.... :)

 

Tror vi er gangske enige uansett her :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...