Jump to content

Lapua 308w Palma hylser - erfaringer


UltimaRatio

Recommended Posts

Trives ikke så godt med n550 krutt

:mrgreen: Bruker ikke annet. 50gr, og 155gr Scenar gir 795m/s i 40cm løp. Og bedre presisjon enn noengang.

 

Husk å slipe av utstøterstiften før du skal lade.

SJEKK at den går gjennom hølet ja... Redding sin går tydeligvis gjennom, for jeg har ingen problemer.

 

K

Link to comment
Share on other sites

hmmm. jeg har hatt klikk med Fed 215 i 13 varmegrader. Og har brukt SRM (CCI450) og N550 nedi -15 med god presisjon på langt hold. Ingen problem med ES, Men to each his own.

Jeg lever i den tro at en får mer fart med N550, så da så + at jeg nekter å ha mer en maks et par krutt i huset ( ibruk iallefall). Mulig jeg er litt sær.

 

K

Link to comment
Share on other sites

ok hvilke hetter anbefales? lav ES er jo ett must :D

 

Driver og skytepolerer løpet nå og har en drøss med hylser men tenkte det ville være artig å ha nye hylser som er preppet etter alskens regler og myter og kom over disse Palma hylsene. Tenkte de kunne tyne de siste meterene ut av den stakkars 308en :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

skytepolerer ja, du er en grundig mann. Men du får vel neppe den rifla til å gå uansett :mrgreen:

 

 

Jeg bruker som sagt CCI450 og ser ingen grunn til bytte, tror jeg har bra nøyaktig 1000 skudd på Palmahylsene mine, gikk tom for hetter nettopp, og det er vel 1000 i eska. Ingen seriøse presisjonstester, men presisjon "nok" ut til 600m, treffer rund Ø10 blink @300m, og 20x20 på 500, faktisk så går den 308en bedre enn en fransk 338 jeg ikke skal nevne her :wink: . (spørs om ikke alt det franske rælet blir billig til salgs snart...)

Bortafor det så baller det på seg med en latterlig mengde klikk, og lille-Zeissen henger ikke med stort lenger heller. Men CCI, virker.

 

K

Link to comment
Share on other sites

I senere tid?, og med SRM/450?

Det var endel etterbrennere blant folk for et par år siden, med vanlig LR, CCI 200. Tror jeg hadde 3-4 etterbrennere i den tida der. Og mange sluttet med det. JEg har brukt omlag 3000 CCI 400 og 1000 CCI 450 de siste 3-4 årene, uten noen problemer.

Bruker Rem 9 1/2 til 6.5 nå, når jeg ikke bruker Fed 215, og jeg hadde en klikk med Fed215 og 338LM i høst, 10-15 krutttkorn var brunsvidde, det var alt...

 

K

Link to comment
Share on other sites

cci 200 lr hetter er vel nærmest bannlyst av enkelte dfs skyttere pga etterbrennere.

Har derfor holdt meg til fed 210 hetter og har ikke hatt klikk på 3000 skudd untatt en gang når det manglet krutt.. :roll:

Har begynt på en pakke cci 200 hetter nå og det frister å gå over på disse da hettelommene på norma hylsene mine er litt for trange til federal.

 

Men over til topic.

Noen som har erfaring med palma hylsene omformet til 260 rem?

Link to comment
Share on other sites

og 20x20 på 500, faktisk så går den 308en bedre enn en fransk 338 jeg ikke skal nevne her :wink: . (spørs om ikke alt det franske rælet blir billig til salgs snart...)

 

 

He he ikke noe problem å treffe 20x20 på 500m med 338en :mrgreen:

imag0435h.jpg

 

Ellers så stod det ettertrykkelig at skytepolering var anbefalt, og den første treskuddsserien med 168gr Berger satt i ett fint trekløver på 10,5mm på 110m, så dette er jo veldig lovende. Nå er det bare 9xtre-skuddsserier med pussing mellom hver serie igjen og 10xfem-skuddserier med samme prosedyre.... så får vi se om det ender opp i billigsalg eller ikke :wink: noen håpefulle her kanskje he he :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...