Jump to content

rev i skogen, tips?


liedholm

Recommended Posts

  • 1 year later...

Vekker opp en gammel tråd..........................

 

 

Noen som har hatt suksess med åtejakt midt i skogen uten å være innendørs?

 

Tenker å være litt forberedt i år, og kanskje ha litt suksess. Vil bruke et hunting blind pop-up tent, for å ha en varmekilde inni.

 

Åte ligger i kanten på et hogstfelt. Posten min er ca 15-20 meter høyere opp i terrenget, og skuddavstand er laser målt til 94 meter. Tatt hensyn til månelys, og ligger i le fra det med pop-up tent. Åteplassen vil belyses av månen, men lavt skydekke gjør jo også susen når det er snø. Håpet er at mikkel skal prøve seg ut på åte, side det ligger tett inntil kratt, og trær.

 

Noe mer jeg bør tenke på?? Hvordan er det å "plukke" kråker på dagtid, noen dager før jakta? Er ikke så bekymret for å legge igjen kråker, side det jaktes med Varmin kuler. Hadde håpet å slippe å gå ned til åte. Fòrer nå med billig hundemat, og fiskeslo.

Link to comment
Share on other sites

Er bare å prøve, men ikke ha så store forventningene. Min erfaring er at reven er mye vanskeligere å få på åtet inne i skogsterreng, enn ute på jordene i bebygde områder, merkelig nok.

 

Som skjul hadde jeg valgt å lage et permanent skjul i form av en godt isolert hytte eller kanskje en jordgamme. Reven er fryktelig var på et telt som plutselig står i skogen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...