Jump to content

Litratur Jämthund/løshund


Sakura

Recommended Posts

Har i det siste begynt å tenke litt på å få meg jaktkompis og har da sett på Jämthund.

For å lære litt om denne rasen og om løshund jakt, og hvordan oppdra løshund så lurer jeg på om noen har forslag til litratur om disse tingene.

Basis hundeoppdragelse har jeg litt peiling og litratur om etter 4 Akita/GJDèr

 

mvh

Tommy

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo lese Fra hvalp til elghund (tror den heter det...), av Kåre Vidar Pedersen. For meg er den uaktuell, da jeg ikke er noen stor fan av forfatteren. Uansett er boka om emnet, selv om den sikkert i hovedsak handler om Norsk Elghund grå.

 

I bokhylla mi har jeg en bok som heter Jaktspisshunder, skrevet av B.O Jahnsson og Rune B. Samuelsson. Den syns jeg er en virkelig bra bok, og jamthund er viet svært godt med plass i forhold til mindre raser. Om du bor i nærheten av meg kan du sikkert få låne den. Send event pm.

 

I siste Jakt og Fiske er det omtale av en bok som heter Jakt med elghund. Den er skrevet av Rolf Westerberg, og utgis på det svenske forlaget Settern. Ettersom den er svensk, så vil jeg tro utgangspunktet er jamthund, og det er også en jamt som pryder forsiden. Får jeg tak i den, så havner den i min bokhylle.

 

Ser du på hjemmesiden til Harkilas kennel, så finner du også endel omtale av jamthund, treningstips etc. At folkene på Harkila vet hva de triver med tror jeg ingen bestrider.

 

Lykke til.

 

U

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...