Jump to content

Sunnmørsk SF-stevne


deerhunt

Recommended Posts

Da er datoen for Sunnmørsk SF-stevne satt til søndag 31 august.

Arrangør er som før Sæberget Skytterlag og banen er Sæberget skytebane lokalisert til Haramsøy i Haram kommune.

Dette er tredje året vi arranger stevnet, og bruker "laffa" har to napp i vandrepokalen.

 

 

Send PM om du har spørsmål og 7eller ønsker å melde deg på.

Link to comment
Share on other sites

Se der ja, må bare sjekke med ØKH. Og denne gangen gjør jeg ikke tabben med å høre på deerhunt angående når vi er ferdig på bana. :wink:

Hele dagen til langt på kveld må settes av (blir jo flere og flere som kommer for hvert år 8) ).

 

Og om jeg får lov å komme, så håper jeg på mye vind (slik at flaksen får meg opp fra bunn på listene). :oops::D

 

P.s Hvilken ferge passer best å ta fra Skjelten i år?

Link to comment
Share on other sites

Takk skal du ha rsubsonic :mrgreen: du har jo bedre kontroll på heimesida enn jeg (som attpåtil skal holde den oppdatert)!

vingemuteren du har en sæberget-caps liggende på vent her ute :D

Mere detaljer kommer etterhvert, du kan jo komme ut på fredag 22 august då arrangerer vi haustgilde med per's viltgryte på Austnes, problemet er mangelen på Nordøyvei!!

Link to comment
Share on other sites

Et par spm:

 

Når på dagen åpner kalaset?

 

Er det nåkken øvre/nedre begrensingar på kaliber og sikte? Har eit par karar her nede som berre har salong. Dei vil vel slite på dei lengste holda, men det kan no kanskje bli artig for det.

 

Ca. 15 min etter at ferga har landa!!

Skulle vel gå det men trur de slit veldig på holda over 130m :mrgreen: Skal diskutere det med de andre, trur muligens det burde bli 222/223 som minste.

Link to comment
Share on other sites

Bukken er skutt og bært ned fra fjellet, så jeg er klar :D

 

Når starter stevnet?

 

Noen fra Ålesund som kunne tenke seg å sammkjøre utover?

 

Gratulerer, prøv å kontakt rsubsonic!

 

Det starter nå nok mange er kommet på søndag formiddag, og det går som regel hele dagen :mrgreen: så vi stser på sol og godvær.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri vore på Haramsøya,så det kunne vore artig å være med der, om eg får lov da.

Ka gjer ein etter å ha kome på land, for å finne bana meiner eg,kanskje ei kort forklaring

så eg slepp å svime rundt på heile øya?

 

Methusalem

 

Hei, klart du er velkommen :D

Den er ikke så stor, men når du kommer av ferga kjører du ca 100m og tar til venstre og ca 7 km videre ta til høyre, det er forøvrig godt oppmerket fra fergekaia og ut til banen.

Link to comment
Share on other sites

Da er det avklart at jeg dukker opp bare jeg våkner i tide (har forsovet meg hver eneste dag denne uka). :wink:

0930 eller 1105 (fremme 1005 og 1140) fra skjelten er vel eneste alternativene som er gangbare (får prøve meg på den første om jeg som nevnt er våken). Liste fyll trengs jo alltids, og så er der gode vafler. :D

 

Tar med både 308 og 223, samt 17hmr og 22lr (Der var forespørsel om å få se på Falcon Menace siktet med MP20 retikkel som står på 223'n, og da tar jeg med resten også siden der står Bushnell 10x40 mildot og Trasco mildot på de to rimfirene).

 

Veret ser bra ut. 4-5m/s Aust nord aust (vindstille på sæberget?). 0 nedbør, delvis til skyet og 13-16grader.

Da er det avklart at jeg dukker opp bare jeg våkner i tide (har forsovet meg hver eneste dag denne uka). :wink:

0930 eller 1105 (fremme 1005 og 1140) fra skjelten er vel eneste alternativene som er gangbare (får prøve meg på den første om jeg som nevnt er våken).

 

For den som vil se værvarslet selv:

http://www.yr.no/stad/Noreg/Møre_og_Romsdal/Haram/Haramsøya/

 

Sån sirka hvor banen er:

http://www.gulesider.no/kart/?marklon=6.189843020137824&marklat=62.657847373370345&ps=6&companies=&id=s_6.189843020137824%2C62.657847373370345&n=62.679994285077&s=62.6322772888603&e=6.26636334893821&w=6.12002244887114&zoom=3&tool=zoom&scrollX=0&scrollY=0

 

P.s Link forkortingen må fikses, blir sprø av å mått eposte så lange linker i klartekst (rotete). :roll:

Link to comment
Share on other sites

Da er det avklart at jeg dukker opp bare jeg våkner i tide (har forsovet meg hver eneste dag denne uka). :wink:

0930 eller 1105 (fremme 1005 og 1140) fra skjelten er vel eneste alternativene som er gangbare (får prøve meg på den første om jeg som nevnt er våken). Liste fyll trengs jo alltids, og så er der gode vafler. :D

 

Tar med både 308 og 223, samt 17hmr og 22lr (Der var forespørsel om å få se på Falcon Menace siktet med MP20 retikkel som står på 223'n, og da tar jeg med resten også siden der står Bushnell 10x40 mildot og Trasco mildot på de to rimfirene).

 

Veret ser bra ut. 4-5m/s Aust nord aust (vindstille på sæberget?). 0 nedbør, delvis til skyet og 13-16grader.

Da er det avklart at jeg dukker opp bare jeg våkner i tide (har forsovet meg hver eneste dag denne uka). :wink:

0930 eller 1105 (fremme 1005 og 1140) fra skjelten er vel eneste alternativene som er gangbare (får prøve meg på den første om jeg som nevnt er våken).

 

Du lyt legge deg no då :D Ska sei du ha rett handla siste året :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...