Jump to content

CZ452(22lr), montasje 1" 11 mm spor flat kasse?


Tassen

Recommended Posts

Har folket noen tips på en grei 1" montasje til en CZ452 med 11 mm spor. Kassa på min CZ452 er flat, mens de fleste (?)montasjer til salongrifle har radie.

 

Montasjen jeg bruker idag er 11 mm ,men som sagt den har ikke full kontakt med den flate kassa.

 

Noen gode tips? Gjerne med hvor den kan kjøpes?

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ikke normalt at der er kontakt over hele flata, typisk så står ringene nedpå i ytterkant av flata. Og så er det en bue med klaring midt på.

 

Ja det er det som er "problemet", da mange salongrifler har rund topp . Det jeg leter etter er en montasje som er tillpasset salongrifler /11 mmspor med flat topp.

 

Vil ikke en montasje som har kontakt hele veien være bedre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har denne montert på en Ruger 10/22. Rugeren har en flat skinne på toppen hvor montasjen er skrudd fast på. Jeg måtte bytte ut den første montasjen jeg hadde fordi sluttstykket ristet løs kikkerten når jeg skjøt.

 

Takk for informasjon og link, den ser bedre ut. Sitter den helt ned på skinna(hele veien)?

Kan du måle lengden på basen, og høyden skinne opp til nedre del av kikkertringen :?::D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har denne montert på en Ruger 10/22. Rugeren har en flat skinne på toppen hvor montasjen er skrudd fast på. Jeg måtte bytte ut den første montasjen jeg hadde fordi sluttstykket ristet løs kikkerten når jeg skjøt.

 

Takk for informasjon og link, den ser bedre ut. Sitter den helt ned på skinna(hele veien)?

Kan du måle lengden på basen, og høyden skinne opp til nedre del av kikkertringen :?::D

 

Etter å ha sjekket, så ser jeg at montasjen ikke sitter ned på skinna, da undersiden av montasjen er buet. Kloa griper bare ned i sporet, men dette burde egentlig ikke være noe problem siden kloa får veldig godt tak. Dette er et av de mest solide montasjene jeg har sett iallefall for .22 LR. Lengden er 10,7 cm og høyden fra skinna opp til nedre del av kikkertringen ser ut til å være rundt 2 cm. Litt vanskelig å måle høyden siden kikkerten er montert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...