Jump to content

Første Rifla til Studentpris


Baskoh1991

Recommended Posts

Hei! Første emne så langt, men ser ut som en fin side med masse nyttig informasjon!

Jeg skal velge min første rifle. Når det er sagt så trenger jeg ikke en rifle som koster både gull og sølv. Men en helt grei rifle til studentpris; Tanken er da å bruke 10 000 nok,- Inkludert med demper og kikkert.

Jeg har fått et tilbud fra Jakt&Friluft; En Remington SPS i 308/30-06 med en TMD 45 demper og en Redfield 4-12x42 i stålmontasje for 10900.- Suveren rifle og en meget god demper

 

Hva tror dere om denne pakken? Vil dere anbefale et annet kaliber?

Tanken er å kunne bruke rifla til toppjakt, men mest av alt så er det storviltjakta; Hjort, Villrein og Rådyr. kanskje Elg, men er usikker.

Tusen takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

Ville heller kjøpt med den savage pakken til Jaktdepotet til 6500kr og spyttet i noen kr ekstra i en bedre kikkert(den som sitter på er like god som redfielden da) Eller brukt resterende på ammunisjon :mrgreen: Blir mye patroner for 3500kr :wink:

 

Når det kommer til kaliber. Velg 308win.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte nylig en nesten ny, men brukt Savage .223 med Tasco kikkert til 3000, så brukt er definitivt veien å gå hvis du er på budsjett.

 

La 600 kroner i en ny Boyds stokk + 400-500 i frakt og mva = 1100.

Putta også noen kroner i en brukt Leupold VX2 3-9x40: 2000

Totalt 6100 for rifle, grom stokk og Leupold kikkert der altså...

 

Kommer sannsynligvis til å sette på en Sonic35 demper for rundt 2000 inkl montering.

Da er totalen rett over 8.000.

 

Nærmer det seg nypris for en ferdigpakke? Ja.

Har ferdigpakkene like gode komponenter? Nei, stort sett ikke.

Har jeg fått spredd kostnadene ut over et halvårs tid og hatt det moro underveis? JA! 8)

 

Edit: og så sitter jeg selvfølgelig igjen med en Tasco kikkert som kan settes på salongen f.eks....

Link to comment
Share on other sites

Hei! Første emne så langt, men ser ut som en fin side med masse nyttig informasjon!

Jeg skal velge min første rifle. Når det er sagt så trenger jeg ikke en rifle som koster både gull og sølv. Men en helt grei rifle til studentpris; Tanken er da å bruke 10 000 nok,- Inkludert med demper og kikkert.

Jeg har fått et tilbud fra Jakt&Friluft; En Remington SPS i 308/30-06 med en TMD 45 demper og en Redfield 4-12x42 i stålmontasje for 10900.- Suveren rifle og en meget god demper

 

Hva tror dere om denne pakken? Vil dere anbefale et annet kaliber?

Tanken er å kunne bruke rifla til toppjakt, men mest av alt så er det storviltjakta; Hjort, Villrein og Rådyr. kanskje Elg, men er usikker.

Tusen takk for hjelpen!

 

Hei

 

Våpenet: bra kasse, mulig variabel løpskvalitet og dertil tilhørende presisjon. Avtrekk sikkert tilfredsstillende. Konklusjon: Ville selv heller kjøpt Tikka T 3. Bedre odds for å unngå denberømte katta i sekken.

 

Sikte + montasje: Bestill fra utlandet. Monter selv, eller få noen til å hjelpe deg, betal eventuelt en børsis et par hundrelapper. Du får bedre kvalitet ( oppgradert modell) til samme pris. Ville handlet fra www.theopticzone.com

 

Lyddemper: kjøp deg Sordine Supreme Pro aktive hørselvern til ca. 1400. Dropp demperen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei, Jeg vil anbefale deg å dra en tur på XXL de har tilbud på den nye tika t3 rifla med lyddemper og kikkert til 10 000 kr. jeg har selv tika T3 og er stor fornøyd med denne. selv har jeg 6,5x55. men du hvis du foretrekker 308 eller 30-06 er den også tilgjeneglig i det kaliberet. Selv så har jeg ikke den kikkerten de selver men, har montert på zeiz duralyt 3-12 x 50mm, men da ble pakka en del dyrere. Uansett så er det en god invistering :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...