Jump to content

Sørafrika 2012


donner

Recommended Posts

Ja da er man hjemkommen etter en fantastisk tur denne gangen også.....Vi reiste 5 mann nedover(maral og kammersmell vinneren bla)Jakten foregikk som vanlig hos Matswane safaris(kammersmell hovedpremie sponsor)og jaco hurst.Jeg jaktet denne gangen etter 3 arter ..krokodille,watherbuck og redduicker.Jakten etter krokodille foregikk nede langs Limpopo elven med zimbabwe ett steinkast unna og dette var meget spennende da det var godt med krokofanter der men jeg ville ha noe over 3 meter så det ble mye kikking i kikkert og sniking langs elva før vi fant en bra en.Fikk satt ett skudd med 375 rett bak smilet på den og fulgte opp med ett backupp skudd og der lå den, dette hadde jeg ventet på lenge.

pic0011u.jpg

Fikk meg en fin en på 3,5 meter og ca 250 kg

Etter skuddet måtte vi ha hjelp til å bære ut reptilet og vi fikk med oss 6 mann(som var livredde for krokodiller) :wink: da vi tok bilder åpna krokofanten plutselig gapet og jeg måtte sette ett 3 skudd i nakken på den før den endelig var ferdig!!bærene skvatt rundt da den rørte på seg .... :P

pic0005jm.jpg

Vi fikk servert deler av halen som appetiser en kveld og den smakte udmerket....

Jeg jaktet også etter en stor watherbuck og nest siste dagen fikk jeg sjangsen

pic0017a.jpg

pic0023f.jpg

Denne var 30 tommer og jeg er superfornøyd med denne....

Red duicker jakten foregikk oppe i fjellene i det tetteste buskaset jeg noengang har jaktet i!!vi krabbet rundt i småtunnler av meget tett buskas og all buskaset bestod av pigger som stakk noe helt jævlig(jeg plukker fortsatt ut svineriet)Vi fant oss plasser hvor duickerne hadde stier og toalett plassene og der satte vi oss og lokka på dem!vi fikk lokka inn 3 stk men det var alle hunner(som også har horn )men jeg hadde bestemt meg for at jeg kun ville ha hann dyr og vi så kun 2 av disse men vinden ødela for oss hver gang så jeg må vente til neste år for å se om vi kan finne en til meg da.... :wink:

Litt bilder!!

p1000456q.jpg

p1000375g.jpg

p1000452p.jpg

Jeg har masse bilder og video opptak og disse kommer her når jeg får rydda og opplada opptak...

Jeg vil få takke maral og kammersmell vinner sveinung og de andre for en meget hyggelig tur. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...